anonymous geeft "Kidnapped - Seizoen 1" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
1
0

Kidnapped - Seizoen 1

Wanneer je een cast op de been kunt brengen met namen als Delroy Lindo (Gone in 60 seconds), Mykelti Williamson (Forrest Gump) en Doug Hutchison (The Green Mile) dan kun je niet anders stellen dan dat er veel van een serie verwacht mag worden. Het is een cast om je vingers bij af te likken!

In Kidnapped staat het leven centraal van de keiharde en succesvolle zakenman Cain en zijn gezin. Vader Conrad is een voormalig straatschoffie en is (omhoog) getrouwd met zijn vrouw Ellie, dochter van de zeer invloedrijke zakenman Benjamin Rand. De drie kinderen Alice, Leopold (Leo) en Aubrey leiden een onbezorgd bestaan, waarin veel – zo niet alles - mogelijk is. Toch kent het succes van het riante bestaan ook keerzijdes; zo wordt zoon Leo continu bewaakt door bodyguard Virgil.

Zoals de titel van de serie wellicht doet vermoeden gaat het op een dag goed mis; Virgil wordt in een hinderlaag gelokt als hij Leo met de auto naar school brengt. Meer dood dan levend wordt Virgil achtergelaten en Leo verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ondanks dat de ontvoerders de tip geven vooral niet de politie of autoriteiten in te schakelen, adviseert de advocaat van de familie Cain aan om in zee te gaan met Lucian Knapp; een zeer gedreven ex FBI-agent die veel ontvoeringen heeft opgelost en kinderen (vaak) herenigt met de familie.

Samen met zijn partner Turner ontrafelt Knapp mysterie na mysterie en dan het liefst zonder inmenging van zijn voormalige werkgever; de FBI. Er ontstaat een kat en muis spel van de hoogste categorie waarin je als kijker iedere keer weer op het puntje van je stoel gaat zitten voor wat er komen gaat. Actie, complotten, wraak, machtsspelletjes, wanhoop en verdriet; het zit allemaal opgesloten in deze knaller van een serie.

Ik raad de kijkers vooral aan om na het aanzetten van deze serie vooral te zorgen voor genoeg drinken en genoeg versnaperingen op de tafel. Want vanaf het moment dat Leo ontvoerd wordt, word je meegezogen en laat het je niet meer los. Het is dan ook onbegrijpelijk dat NBC de serie na dertien afleveringen van de buis heeft gehaald. Er stonden oorspronkelijk 22 afleveringen gepland, maar tegenvallende kijkcijfers in Amerika deed de zender anders besluiten. In mijn ogen zeer onterecht want – net als Prison Break - vergaarde Kidnapped in het buitenland wel de waardering die het verdient. Ik raad iedere liefhebber dan ook van harte aan om met Kidnapped te beginnen
Volg Kidnapped
Resolution
Resolution