Leuk?
2
0
Bekijk stemmen
JETT - Seizoen 1
Dat het leven van een alleenstaande moeder niet altijd makkelijk is, weet iedereen. Daisy JETT Kowalski is zo’n alleenstaande moeder. Ze heeft wel een oppas voor haar dochtertje en gelukkig maar want de dame heeft er net enkele jaartjes gevangenis opzitten. JETT is namelijk een meesterdievegge en aldus hoog aangeschreven bij het hele misdadigerssyndicaat. Daisy wil echter haar leven beteren, maar zoals meestal heb je als ex-bajes klant soms weinig keuze.
[image-127736]
Zeker als je minnaar zelf een vooraanstaande baas is in het milieu dat ze wil ontvluchten, wordt het moeilijk om op het rechte pad te blijven. Charlie Baudelaire weet haar dan ook al vlug te overtuigen om naar Cuba te trekken om daar voor hem een ring te stelen van een Russische maffiabaas. Het tripje naar Cuba loopt echter helemaal verkeerd waardoor JETT tussen twee vuren komt te staan. Zowel de Rus als haar minnaar maken gebruik van haar diensten.
Maar dat is nog niet alles. Baudelaire heeft nog een zoon, die zijn eigen wetten bepaald. Vader Baudelaire mag dan een Heer zijn, zijn zoon is dat zeker niet. Het is een agressief heerschap dat lak heeft aan alles. Junior loopt dan ook geregeld voor de voeten van papa en JETT. Dat dit ooit zal uitmonden tot een confrontatie, zie je al van ver aankomen.
Ondanks alles weet JETT haar mannetje te staan in het wereldje waarin ze zich bevind. Ze werkt samen met een undercoveragent die ze ooit het leven redde en hoewel ze in de gevangenis weinig contacten had gemaakt was er toch eentje die naar haar opkeek en waarvoor JETT een zwak heeft. Ook zij wordt ingeschakeld in het leven van JETT.
We kunnen dan ook tot de conclusie komen dat JETT op het eerste gezicht een doordeweeks misdaadverhaal lijkt. De karakters zijn echter goed uitgewerkt en ook het scenario zorgt er voor dat JETT dat doordeweekse ontstijgt. Uiteindelijk krijg je een pakkend verhaal vol spanning dat langzaam maar zeker naar een ontknoping toewerkt. En ook die ontknoping is bijna alledaags te noemen. Het is echter de manier waarop, die er voor zorgt dat JETT blijft hangen en waardoor als kijker deze dame graag wil verwelkomen in een tweede seizoen.
[image-127736]
Zeker als je minnaar zelf een vooraanstaande baas is in het milieu dat ze wil ontvluchten, wordt het moeilijk om op het rechte pad te blijven. Charlie Baudelaire weet haar dan ook al vlug te overtuigen om naar Cuba te trekken om daar voor hem een ring te stelen van een Russische maffiabaas. Het tripje naar Cuba loopt echter helemaal verkeerd waardoor JETT tussen twee vuren komt te staan. Zowel de Rus als haar minnaar maken gebruik van haar diensten.
Maar dat is nog niet alles. Baudelaire heeft nog een zoon, die zijn eigen wetten bepaald. Vader Baudelaire mag dan een Heer zijn, zijn zoon is dat zeker niet. Het is een agressief heerschap dat lak heeft aan alles. Junior loopt dan ook geregeld voor de voeten van papa en JETT. Dat dit ooit zal uitmonden tot een confrontatie, zie je al van ver aankomen.
Ondanks alles weet JETT haar mannetje te staan in het wereldje waarin ze zich bevind. Ze werkt samen met een undercoveragent die ze ooit het leven redde en hoewel ze in de gevangenis weinig contacten had gemaakt was er toch eentje die naar haar opkeek en waarvoor JETT een zwak heeft. Ook zij wordt ingeschakeld in het leven van JETT.
We kunnen dan ook tot de conclusie komen dat JETT op het eerste gezicht een doordeweeks misdaadverhaal lijkt. De karakters zijn echter goed uitgewerkt en ook het scenario zorgt er voor dat JETT dat doordeweekse ontstijgt. Uiteindelijk krijg je een pakkend verhaal vol spanning dat langzaam maar zeker naar een ontknoping toewerkt. En ook die ontknoping is bijna alledaags te noemen. Het is echter de manier waarop, die er voor zorgt dat JETT blijft hangen en waardoor als kijker deze dame graag wil verwelkomen in een tweede seizoen.
Over de auteur, Peter Rotthier
Peter Rotthier is begin jaren negentig in de muziekjournalistiek gerold. Bijna twintig jaar lang was hij hoofdredacteur van een Vlaams rock/metal tijdschrift dat naast muziek ook oog had voor randverschijnselen als games, films, series en strips. In de meer dan vijftig jaar dat hij al op deze aardbol loopt heeft hij al heel wat series de revue zien passeren. Alle genres kunnen zijn interesse wekken en krijgen enkele afleveringen om zich te bewijzen. Zijn favorieten van de voorbije jaren waren onder andere Braquo, Black Sails, Games Of Thrones, The Leftovers, Mafiosa, The Brink en Hell On Wheels, om er maar een paar te noemen.
Meer recensies van Peter Rotthier
Reacties (1)