8
Peter Rotthier geeft "JETT - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door Peter Rotthier op 21 juni 2019.
2
0

JETT - Eerste aflevering

Daisy JETT Kowalski (Carla Gugino, Wayward Pines) is een meesterdievegge die pas enkele maanden uit de gevangenis is. Ze wordt benaderd door ene Charlie Baudelaire (Giancarlo Esposito, Breaking Bad) om een ring te stelen. Daarvoor moet ze wel naar Cuba gaan om de eigenaar van de ring te verleiden zodat haar vriend Quin (Mustafa Shakir, The Deuce) de kluis met de ring kan kraken. Op zich een klein klusje voor de dame, maar toch loopt het anders af dan het duo verwacht.

Niet direct een synopsis van een scenario waarvoor je een gat in de lucht gaat springen met het idee ‘dit moet ik zien’. Gelukkig is de uitvoering van het idee eentje om duimen en vingers af te likken. JETT is absoluut geen doordeweeks misdaadverhaal dat de geijkte formules blindelings hanteert. Al vlug heb je door dat Jett, door haar verleden en haar knappe verschijning een speelbal is voor enkele misdadigers. De vraag echter is of er nog een andere partij wil profiteren van haar reputatie als meesterdievegge.

JETT
© CineMax

Zo is er de kortstondige ontmoeting met Jack Dillon (Michael Aronov, The Americans), een ex-undercover agent, die zijn leven aan Jett te danken heeft. Volgens de gegevens die we vonden over deze serie blijkt hij een van de weinige personages te zijn die in elke aflevering zal opduiken, zodat de makers ergens toch een verraden dat er toch iets meer aan de hand met de opdrachten die Jett krijgt.

Voor een eerste aflevering, kregen we alvast heel wat info te verwerken en werden heel wat personages opgevoerd waarvan we nu nog niet weten welke impact ze zullen hebben op het verdere verloop van dit verhaal. De makers hebben alles stijlvol in beeld gebracht en Gugino weet perfect de rol van de verleidelijke en onschuldig uitziende Jett in te vullen. Daarnaast wordt het geheel doorspekt met een soort humor die je alleen maar zal opmerken als je je volledige aandacht bij het verhaal kan houden.

We kunnen dan ook besluiten dat JETT met de pilot alvast deuren heeft geopend om er een aantrekkelijk misdaadgeheel van te maken waarvan de uitkomst voorlopig nog heel onzeker is. Als men de kwaliteit van de eerste aflevering voortzet en sommige personages nog iets verder uitwerkt, zal JETT zeker een kans maken om aan het eind van 2019 in een van onze eindejaar lijstjes terecht te komen.
Volg JETT
Miljan Bestic
Miljan Bestic