Helgoned geeft "Jaguar - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door Helgoned op 15 Oktober 2021.
5
0

Jaguar - Seizoen 1

Jaguar is één van de beste Netflix series van 2021.

Het is nu bijna niet meer voor te stellen, maar in 1962 - in het Spanje onder het regime van dictator Franco - was dat land ook een toevluchtsoord voor Duitse oorlogsmisdadigers na de Tweede Wereldoorlog. Officieren van de SS en Gestapo konden onder hun eigen naam rustig een nieuw bestaan opbouwen onder de Spaanse zon. Een bijzonder wrange gedachte, vooral omdat ook vele duizenden Spanjaarden het leven lieten in Duitse concentratiekampen.

Jaguar

In Jaguar gaat Isabel Garrido (Blanca Suárez, Cable Girls) op zoek naar Otto Bachmann (Stefan Weinert, Dime Quién Soy), de uiterst wrede Duitse commandant die haar vader en broer heeft vermoord in kamp Mauthausen. Zij spoort hem uiteindelijk op en heeft het perfecte moordplan al klaar als ze wordt gedwarsboomd door een groep fanatieke jagers op nazi’s. Dat betekent het begin van een fascinerende samenwerking.

De groep jagers bestaat uit Lucena (Iván Marcos, Cocaine Coast), de jonge Castro (Óscar Casas, Instinto), de stomme Sordo (Adrián Lastra, Velvet) en de voormalige priester Marsé (Francesc Garrido, Sé quién eres). Deze groep van vier mannen overtuigt Isabel om Bachmann niet te vermoorden. Bachmann staat namelijk aan het hoofd van een organisatie die Duitse oorlogsmisdadigers naar veilige oorden loodst.

Jaguar

Dat leidt tot schietpartijen, explosies en veel spanning.

De groep heeft informatie dat de sadistische kamparts Heim binnenkort naar Spanje komt om door Bachmann te worden verhuisd. Samen met Isabel willen ze Heim en Bachmann gevangen nemen om berecht te worden. Om deze Heim te pakken te krijgen infiltreert Isabel samen met Lucena in de organisatie van Bachmann. Dat leidt tot schietpartijen, explosies en veel spanning.

Na een mooie eerste aflevering wordt deze serie alleen maar sterker. De serie biedt een perfecte mix van actie en drama. De personages in Jaguar worden in de loop van de zes afleveringen goed uitgewerkt en zijn bijzonder overtuigend. De afwisseling van flitsende vuurgevechten, waarbij de magazijnen nooit leeg lijken te raken, en dramatische dialogen werkt erg goed. Je krijgt als kijker echt een band met de hoofdpersonen en er zijn verrassende ontwikkelingen rond de groep jagers waardoor je geboeid blijft kijken. De zes afleveringen vliegen voorbij en een tweede seizoen kan, als het aan mij ligt, niet uitblijven. Een regelrechte aanrader en één van de beste Netflix series van 2021.
Volg Jaguar
The Mill
The Mill