7.5
Frederika Reihs geeft "iZombie - Seizoen 3 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 31 Mei 2018.
0
0

iZombie - Seizoen 3 (DVD)

In dit derde seizoen van iZombie wordt het steeds minder een geheim dat Liv een zombie is die de hersenen van overledenen opeet om zo misdaden op te lossen. Door het incident met Max Rager ontdekken ze in Seattle een zombieleger dat van Seattle een zombiestad wil maken om een veilig thuis voor hen te creëren. Door de vernieuwde bekendheid van het bestaan van zombies krijgen Liv en Clive te maken met een moord op een zombiefamilie en vele andere misdaden. Liv kruipt weer in de huid van verschillende slachtoffers, waaronder een dominatrix en een complottheoreticus. Ook is Ravi nog steeds bezig een geneesmiddel voor het zombie-zijn te ontwikkelen en hij komt elke aflevering dichter bij de verlossing.

[image-84817]

Het derde seizoen heeft een compleet nieuwe, interessante wending gekregen zodra Clive achter het bestaan van zombies komt. Liv hoeft zich niet meer te verstoppen achter rare leugens om te verklaren waardoor ze bepaalde dingen weet. Door de veranderde dynamiek krijg je ook steeds meer inzicht in Liv en haar manier van misdaden oplossen. Wanneer ze de persoonlijkheid van de overledenen overneemt, zie je nu veel duidelijker hoe deze haar beïnvloeden en dit wordt ook veel extremer weer gegeven.

Doordat Blane zijn geheugen is verloren na het nemen van het geneesmiddel voor het zombie-zijn gaat er ineens een compleet nieuwe wereld voor hem open. Blane is ineens niet meer de slechterik, maar is dit wel werkelijkheid? En nu Blane niet meer bezig is iedereen te manipuleren en veel geld te verdienen met zijn zombie-zaken, wie gaat dit overnemen? Er komt een nieuwe slechterik in het spel die het dealen in hersenen op zijn eigen manier aanpakt. En wanneer er te weinig zombies zijn om hersenen aan te leveren of zombies vervelen zich, dan is er een plek om hier verandering in te brengen. Een nieuwe nachtclub speciaal voor zombies, iedereen heeft zo zijn manieren in dit nieuwe seizoen om als zombie door te kunnen leven in de gevaarlijke stad Seattle.

iZombie
© The CW

Genoeg interessante nieuwe wendingen in dit nieuwe seizoen die iZombie aantrekkelijk blijven maken. De clichés blijven sterk wat de hilariteit van de serie alleen maar meer kracht geeft. Ook de vriendschappen en relaties die zich blijven ontwikkelen, maken elke aflevering weer interessant. Een geslaagd nieuw seizoen en hopelijk meer in de toekomst.
Volg iZombie
All's Well That Ends Well
All's Well That Ends Well