8
Peter Rotthier geeft "Into the Badlands - Seizoen 3" een 8.
Geschreven door Peter Rotthier op 29 november 2018.
1
0

Into the Badlands - Seizoen 3

Nadat Sunny aan het eind van seizoen twee tot de ontdekking kwam dat de moeder van zijn kind overleden is, besluit hij met de kleine Henri naar veiliger oorden te trekken. Hij merkt al vlug dat de jongen ook de speciale gave heeft maar dat het kleintje daar ziek van is. Hij gaat dan ook op zoek naar iemand die het kind kan genezen en beschermen.

Deze serie draait voor een groot deel op de prachtig in beeld gebrachte gevechten.

Samen met Bajie ontsnapt hij aan de klauwen van De Weduwe, die langs alle kanten bestookt wordt, nu ze nog een van de weinige baronnen is die de oorlog overleeft heeft. Ze heeft nog één echte tegenstander en die bestookt haar langs alle kanten. Maar het gevaar komt aanvankelijk niet alleen van haar tegenstander maar ook in haar eigen huis rommelt het. Een aantal van haar vertrouwelingen komt in opstand tegen haar en pleegt overvallen in haar rijk. Toch komt er uit onverwachte hoek een medestander die zich al vlug ontpopt tot een vertrouwenspersoon en het al vlug schopt tot onder-Baron.

Into the Badlands
© AMC

Om Sunny op te sporen, werft De Weduwe een nieuwe regent, die nog een eitje met de clipper te pellen heeft. Zijn zoektocht zorgt alvast voor enkele spectaculaire maar ook sadistische passages in het verhaal. Hoewel dat laatste een rode draad is in het verhaal van Into the Badlands, waar de ketchupfirma’s gouden zaakjes mee kunnen doen.Tussendoor maken we ook kennis met de Pilgrim en zijn aanhangers die Azra aanbidden. De Pilgrim kan de mensen met een gave beheersen en Sunny’s reis zal uiteindelijk ook in de richting van de sekteleider leiden. Voor De Weduwe vormt de Pilgrim dan weer een bedreiging want hij lokt heel wat van haar onderdanen weg.

Tot slot staan we nog even stil bij M.K. die bij de aanvang van het seizoen gevangen zit bij De Weduwe. Hij weet echter te ontsnappen door zijn gave die hij herontdekt. Tijdens zijn zoektocht naar zijn gave ontdekt hij echter iets waardoor hij zijn mentor Sunny als een vijand gaat zien. M.K. gaat dan ook op zoek naar Sunny. Into the Badlands gaat met hetzelfde elan door van de eerste twee seizoenen met enkele sterke verhaallijnen die langzaam maar zeker naar elkaar toevloeien om aan het eind te zorgen voor een cliffhanger die je niet ziet aankomen. Het verhaal is alvast niet uitverteld.

Into the Badlands
© AMC

Toch moeten de makers een beetje op hun tellen gaan passen want de overheersing van de material arts gevechten beginnen langzaam maar zeker op de zenuwen te werken. In de eerste seizoenen was dat nog lekker meegenomen maar tijdens dit derde seizoen wordt het bij tijd en wijle toch een beetje van het goede te veel. Begrijp me niet verkeerd, want deze serie draait voor een groot deel op de prachtig in beeld gebrachte gevechten maar het is niet de bedoeling dat het verhaal daar onder gaat leiden. Tijdens dit derde seizoen begint men toch op het slappe koord terecht te komen tussen het verhaal en de vechtscenes die gaat overhellen naar het gevecht.
Volg Into the Badlands
Seven Strike as One
Seven Strike as One