anonymous geeft "How I Met Your Mother - Seizoen 1" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

How I Met Your Mother - Seizoen 1

De serie How I met your mother draait om de jonge vrijgezel Ted en zijn zoektocht naar de liefde van zijn leven. Het begint allemaal in 2030 met Ted die zijn kinderen vertelt hoe hij hun moeder heeft leren kennen. Zijn verhaal begint in 2005, samen met zijn vrienden Marshall, Barney en Lily. Marshall is Teds beste vriend en kamergenoot sinds hun studietijd, Lily is Marshalls vriendin sinds hun studietijd en Barney is gewoon iemand die ze hebben leren kennen en sindsdien steeds een goeie vriend is gebleven.

Doordat Marshall en Lily al jaren samen zijn, begint Ted na te denken over zijn leven. Zo komt hij tot het besluit dat hij snel een vrouw en kinderen wilt en hij gaat hier dan ook naar op zoek. Dit tot grote afschuw van zijn vriend Barney, de onveranderlijke rokkenjager, die samen met Ted ontelbaar veel vrouwen wilt versieren. Hij is immers tegen relaties en trouwen en wilt dat Ted dit ook is.

In de allereerste aflevering spelen Ted en Barney het spel “Have you met Ted?”. Het is een spel van Barney om Ted aan mooie, jonge vrouwen te koppelen. Zo leert Ted Robin kennen, een zeer mooie tv-reporter, op wie hij dan ook hopeloos verliefd wordt. Dit is echter niet zo wederzijds, maar Robin besluit toch om vrienden te blijven met Ted en ook met zijn vrienden. Zo krijgen we er een vijfde hoofdpersonage bij en is de vriendengroep compleet.

Het is volgens mij wel duidelijk dat de serie vooral draait om relaties. Bij elke relatie van Ted vraagt de kijker zich af of dit zijn uiteindelijke vrouw wordt. Maar het antwoord is zo goed als altijd nee.

Zeker en vast een aanrader voor iedereen die eens goed wil lachen. Barney’s grappige uitspraken (“It’s going to be legen – wait for it – dary !”, “Suit up!”,..) en zijn vele soorten ‘high fives’ (‘Door five’, ‘ hypothetical high five’ ,..), de eeuwige ‘ruzie’ tussen Marshall en Barney over wie Teds beste vriend is (terwijl Ted altijd zegt dat dit Marshall is) en nog zo veel meer maken deze serie zo leuk en boeiend om naar te kijken. Eens je hebt gekeken kan je er niet meer mee stoppen.
Volg How I Met Your Mother
Last Forever (2)
Last Forever (2)