7
Helgoned geeft "Hawaii Five-0 - Seizoen 7 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 7 juli 2018.
3
0

Hawaii Five-0 - Seizoen 7 (DVD)

Het zevende seizoen is een einde van een belangrijke periode voor de serie Hawaii Five-0. Na dit seizoen zijn er maar liefst drie vaste krachten die de serie verlaten. Halverwege het seizoen besluit Forensisch arts dokter Max Bergman (Masi Oka, Heroes) om zijn toekomst in Afrika te vervolgen. Aan het einde van het seizoen wordt duidelijk dat Chin Ho Kelly (Daniel Dae Kim, Lost) en Kono Kalakaua (Grace Park, Battlestar Galactica) de serie ook verlaten. Zij gaan beiden politiewerk buiten Hawaii doen. Achtergrond van hun vertrek is een hoog oplopend conflict van beide acteurs met de producenten over hun salaris. Dat zijn nogal ingrijpende veranderingen in het personeelsbestand dus. Gelukkig is er de afgelopen seizoenen al een keur aan bijrollen bijgekomen, dus er is nu ruimte om personages te promoveren.

Hawaii Five-0
© CBS

Zoals gebruikelijk kent het seizoen sterke en minder sterke afleveringen.

Dit seizoen zien we eerst Steve herstellen van zijn transplantatie aan het einde van het vorige seizoen. Zijn herstel is verbazingwekkend voorspoedig en al gauw neemt hij weer de leiding. Dat is allereerst over de zaak rond een seriemoordenaar die schaakstukken achterlaat op elk plaats delict. Dat blijkt een zaak te zijn die meer invalshoeken heeft dan eerst gedacht. Verder natuurlijk weer een moord tijdens Halloween, een aantal gijzelingen, de diefstal van uranium en een bende die jonge meisjes ontvoerd voor een prostitutienetwerk. Zoals gebruikelijk kent het seizoen sterke en minder sterke afleveringen. Ik vond de aflevering ‘Mother and Son’, waarin Steve zijn moeder weer tegenkomt niet erg goed. Ook de aflevering ‘Snatchback’ waarin Chin het eigenhandig opneemt tegen een drugskartel overtuigde mij niet. Daar staan sterke afleveringen zoals ‘The Burden’ over een al tien jaar vermiste jongen en ‘Rite of Passage’ waarin Danny Williams optreedt bij een gijzelingsactie, tegenover. Daarmee vormt dit zevende seizoen een degelijk seizoen van deze klassieke remake.

Daarmee vormt dit zevende seizoen een degelijk seizoen van deze klassieke remake.

Het is mooi om te zien dat de acteurs die na dit seizoen zijn vertrokken nog een prominente rol spelen. De acteurs komen daarbij nog net zo enthousiast over als in het eerste seizoen. Ik vond het wel jammer dat Danny Williams (Scott Caan, Entourage) niet in alle afleveringen te zien was. Veronica heeft inmiddels het gehele achtste seizoen al uitgezonden, vaak liepen wij in Nederland maar een weekje achter op de Amerikaanse televisie. Het negende seizoen start in september 2018 en hoewel er steeds geruchten waren dat hoofdrolspeler Alex O’Loughlin zou vertrekken, is hij ook gewoon weer van de partij. Het is nu aan hem en aan Scott Caan om als oudgedienden van het eerste uur de serie te trekken. Zij krijgen daarbij concurrentie van een andere klassieke serie op Hawaii: de remake van Magnum p.i. gaat namelijk in september a.s. ook in première!

Hawaii Five-0
© CBS

De extra’s op de Nederlandse DVD uitgave zijn goed te noemen, ze zijn afwisselend en onderhoudend. Op de zes schijfjes met afleveringen is ook aardig wat bonusmateriaal te vinden. Er zijn heel veel verwijderde scènes van de afleveringen opgenomen (37 minuten in totaal) en een filmpje met bloopers (een Gag Reel van bijna vier minuten). Er is een blik op het maken van dit seizoen, inclusief de stunts en de speciale effecten in het 18 minuten durende Shorelines. Een erg leuke extra vond ik verder het videodagboek van ruim zes minuten van Teilor Grubbs, zij speelt de dochter van Danny Williams. De geschiedenis van de serie wordt zoals gebruikelijk weer eer aan gedaan met The Chun Family Legacy, waarin Dennis Chun (sergeant Duke Lukela) vertelt over zijn eigen rol en terugblikt op de rol van zijn vader als Chin Ho Kelly in de originele serie. Het kortste is de registratie van een fotoshoot met Alex O’Loughlin voor het blad Watch!
Volg Hawaii Five-0
Aloha (Goodbye)
Aloha (Goodbye)