7.5
Helgoned geeft "Hawaii Five-0 - Seizoen 6" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 13 juni 2016.
5
0

Hawaii Five-0 - Seizoen 6

Aan het einde van het vorige seizoen trouwden agente Kono Kalakaua (Grace Park, Battlestar Galactica) en voormalig Yakuza lid Adam Noshimuri (Ian Anthony Dale, The Event). De huwelijken in Hawaii Five-0 staan helaas meestal niet garant voor een lang en gelukkig leven. Familielid Gabriel Waincroft (Christopher Sean) ontvoert de beide tortelduifjes in zijn zoektocht naar de maffiamiljoenen van de familie Noshimuri. Dat is het begin van een seizoen vol ellende van de levensgevaarlijke Gabriel.

Hawaii Five-0 kent ook dit seizoen weer prima actie en spannende en goed geschreven scripts. Het is natuurlijk aan de ene kant een politieserie waar elke week weer één of twee zaken moeten worden opgelost. Aan de andere kant hebben de makers geloofwaardige hoofdrolspelers en veelzijdige tegenstanders gecreëerd. Daardoor blijft het elke aflevering weer boeiend om het politieteam aan het werk te zien.

Hawaii Five-0
© CBS

De belangrijkste vier leden, Steve, Danny, Kono en Chin Ho blijven de hoofdpersonen, maar in de loop der jaren zijn mooie bijrollen toegevoegd. Dit seizoen is de paranoïde Jerry Ortega (Jorge Garcia, Alcatraz) iets minder wereldvreemd en krijgt een grotere rol. SWAT leider Lou Grover (Chi McBride, Boston Public) is inmiddels dikke maatjes met Steve McGarrett en ze trekken ook privé met elkaar op. Het team blijft de randen van de wet opzoeken bij hun speurwerk en gaan er diverse keren flink overheen. De vrouwelijke inspecteur Abby Dunn (Julie Benz, Dexter) komt mede daarom vanuit het korps in San Francisco bestuderen hoe het team te werk gaat.

De afleveringen staan grotendeels op zichzelf, maar een aantal ontwikkelingen uit vorige seizoenen komt terug. Gabriel Waincroft, de zwager van Chin Ho, en het Yakuzaverleden van Adam Noshimuri werden al eerder benoemd. Lou Grover krijgt te maken met een zaak uit het vorige seizoen die hij niet los kan laten. Danny Williams wordt achtervolgd door de drugszaak van zijn broer en Steve McGarrett krijgt te maken met de nalatenschap van Wo Fat en het feit dat er een aantal vrouwen die belangrijk zijn voor hem uit zijn leven verdwijnen.

Hawaii Five-0
© CBS

De serie blijft ook na 143 afleveringen interessant genoeg om te volgen. De omgeving van Hawaii is soms adembenemend, de gebruikte muziek is actueel en het acteerwerk is solide. De wisselwerking tussen beide hoofdpersonen Steve en Danny blijft ook dit seizoen sterk, niet alleen standaarddialogen van vrienden voor het leven, maar twee sterke karakters met hun eigen persoonlijkheden.

Met dit zesde seizoen heeft Hawaii Five-0 zijn positie in de top van het Amerikaanse televisieklassement verstevigd.

Ik vond de nieuw geïntroduceerde bijrol van Abby Dunn niet echt geweldig, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de prima reguliere bijrollen van Masi Oka als dokter Max Bergman en Taylor Wily als informant Kamekona. Met dit zesde seizoen heeft Hawaii Five-0 zijn positie in de top van het Amerikaanse televisieklassement verstevigd. In mei gaf ABC de opdracht voor het maken van een zevende seizoen.
Volg Hawaii Five-0
Aloha (Goodbye)
Aloha (Goodbye)