7.5
Wichita van Rijkom geeft "Hawaii Five 0 - Seizoen 3 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Wichita van Rijkom op 30 september 2015.
0
0

Hawaii Five 0 - Seizoen 3 (DVD)

In het lijstje van populaire misdaadseries mag Hawaii Five-0 tegenwoordig eigenlijk niet meer ontbreken. Deze serie, waarvan het zesde seizoen deze week op tv zal verschijnen, is al vanaf 2010 te zien. Hoewel ik de afgelopen jaren wel eens hier en daar een aflevering had bekeken, ben ik pas sinds dit jaar de show echt gaan volgen. Inmiddels heeft deze elite politiegroep al heel wat meegemaakt. Ik blik terug op seizoen drie uit 2012/2013 met behulp van de bijbehorende DVD-box.

Door het bekijken van de specials op de DVD-box leer je als kijker veel over hoe een serie als Hawaii Five-0 wordt gemaakt.

De cliffhanger van seizoen twee waarin de levens van Chin Ho Kelly’s (Daniel Dae Kim, Lost) vrouw Malia (Reiko Aylesworth, 24) en nichtje Kono Kalakaua (Grace Park, Battlestar Galactica) aan een zijden draadje hangen, krijgt een dramatisch einde tijdens de eerste aflevering van seizoen drie. De daders zijn nog voortvluchtig, en langzaamaan wordt duidelijk hoe complex deze wraakactie eigenlijk was. Steve McGarreth (Alex O’Loughlin, Moonlight) krijgt ondertussen te maken met ‘Shelburne’, het mysterie dat hij gedurende het vorige seizoen heeft geprobeerd te ontrafelen en tijdens de seizoen finale zijn moeder Doris (Christine Lahti, Chicago Hope) bleek te zijn. Al deze verhaallijnen komen samen, wat zorgt voor heel wat nieuwe problematische situaties dit seizoen.

Hawaii Five-0
© CBS

Door het bekijken van de specials op de DVD-box leer je als kijker veel over hoe een serie als Hawaii Five-0 wordt gemaakt. Zo doen een hoop acteurs blijkbaar hun stunts zelf en blijkt voor de Hookman aflevering een echte man zonder handen te zijn gebruikt als stand-in. Deze vijftiende aflevering van dit seizoen is sowieso een noemenswaardige, aangezien die geïnspireerd is op een gelijknamige aflevering uit de oorspronkelijke Hawaii Five-O serie. Moordenaar Curt Stoner wordt gespeeld door Peter Weller die tevens de aflevering regisseerde en tot in de kleinste details het origineel heeft geprobeerd na te bootsen. Van het script tot de filmhoeken, omgevingen en lettertypes bij de openingscredits, aan alles is gedacht, wat de aflevering een bijzonder hoogtepunt uit dit seizoen maakt.

Kono’s relatie met Adam Noshimuri (Ian Anthony Dale, The Event) en Steve’s met Catherine Rollins (Michelle Borth, The Forgotten) zijn terugkerende onderwerpen, evenals aartsvijand Wo Fat (Mark Dacascos, The Crow: Stairway to Heaven) die ook weer van de partij is dit seizoen. Danny Williams (Scott Caan) gaat daarentegen juist de strijd aan met zijn ex-vrouw, wanneer de gedeelde voogdij over hun dochter Grace (Teilor Grubbs) in gevaar komt. Niet alleen de hoofdrolspelers krijgen heel wat voor hun kiezen, ook de gastacteurs maken weer een hoop mee. Zo zien we in een aflevering de Victoria’s Secret modellen centraal staan en spelen onder anderen George Takei en Pat Monahan (uit de band Train, die in hun clip ‘Mermaid’ ook een klein cameo rolletje voor Daniel Dae Kim hadden) beiden een gastrol in een aflevering.

De show is goed te volgen zelfs al heb je niet alle afleveringen gezien, en bevat veel humor waardoor het lekker weg kijkt.

Persoonlijk vond ik episode 21 erg leuk, hierin staat de show van het fictieve personage Savannah Walker (Aisha Tyler, Ghost Whisperer) centraal. Savannah volgt voor haar show de Hawaii Five-0 crew op de voet en de volledige aflevering is vanuit haar oogpunt gefilmd. De twaalfde aflevering is ook een speciale, mede omdat deze twee eindes heeft. Ten tijde van de uitzending kon er door kijkers gestemd worden welk einde uitgezonden zou worden, waardoor er uiteindelijk niet overal dezelfde moordenaar op het scherm verscheen. Tijdens het bekijken de DVD-box kun je beide eindes zien en zelf oordelen welke je als kijker het meest passend vindt.

Hawaii Five-0 is een luchtige serie waarover ik in mijn oordeel eigenlijk kort kan zijn. De show is goed te volgen, zelfs al heb je niet alle afleveringen gezien, en bevat veel humor waardoor het lekker weg kijkt. Het acteerniveau bij de gastacteurs verschilt, maar de eigen cast is sterk en erg goed op elkaar ingespeeld wat het geheel heel prettig maakt om naar te kijken. De kleurrijke omgeving van Hawaii wordt prachtig vastgelegd waarmee de serie ook gelijk een mooie reclame-uiting voor dit eiland is. Perfect is de show zeker niet, zo komen er af en toe wat verhaallijnen voorbij die verre van geloofwaardig lijken. Maar dat maakt niet uit, want dat is niet waar het om draait bij deze serie in mijn ogen. Ik blijf Hawaii Five-0 heerlijk vinden om naar te kijken, seizoen drie krijgt dan ook een nette voldoende van me!

Hawaii Five-0
© CBS
Volg Hawaii Five-0