8.5
anonymous geeft "Hart of Dixie - Seizoen 3 (Eerste deel)" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 18 april 2014.
1
0

Hart of Dixie - Seizoen 3 (Eerste deel)

In de laatste aflevering van seizoen twee van Hart of Dixie was te zien hoe Wade (Wilson Bethel, Tunnel Rats) vertelde dat hij van Zoë (Rachel Bilson, The O.C) houdt. Maar Zoë vertelde George, (Scott Porter, Music & Lyrics) een paar afleveringen eerder, dat ze nog steeds gevoelens voor hém heeft en dan heb je ook nog eens de neef van Lemon (Jaime King, Pearl Harbor), Jonah (Travis Van Winkle, Friday the 13th), die stiekem ook wel een oogje heeft op Zoë. Seizoen twee eindigde met een enorme liefdestwist.

In de eerste aflevering van seizoen drie is te zien dat Zoë, al vijf maanden, in een ziekenhuis in New York werkt. Ze heeft iedereen in Bluebell een e-mail geschreven dat ze niet meer terug komt. Ook heeft ze een vriend. Ik hoopte dat Wade had besloten om met Zoë mee te gaan naar New York en dat hij haar vriend weer werd. Uiteindelijk had ik er ook nog mee kunnen leven als George de nieuwe man in haar leven was geworden of Jonah had ik anders ook goed gevonden, maar dat zelfs niet! Nee! Ze heeft een nieuwe man in New York leren kennen, genaamd Joel, (Josh Cooke, I Love You, Man), een schrijver. Aangezien ik absoluut team Wade support, moest ik deze wending in de serie even verwerken. Hij is namelijk precies het tegenovergestelde van Wade.

Zoë houdt van haar werk in New York, maar ze komt erachter dat ze toch meer van Bluebell houdt. Daarom verhuist ze samen met Joel terug naar Bluebell. Met een heleboel inwoners heeft Zoë een hoop goed te maken. Zij waren namelijk nogal beledigd en verdrietig dat Zoë, zonder afscheid te nemen, vertrokken was naar New York. Maar Zoë is natuurlijk Zoë en ze is nog net zo onhandig als in seizoen één en twee en weet met haar, soms niet zulke handige acties, weer vrienden te worden met de inwoners van Bluebell.

Terwijl Zoë haar draai in Bluebell weer moet vinden moet George dat ook, hij heeft een gebroken hart omdat Tansy (Mircea Monroe, Magic Mike) hem heeft verlaten. Maar zoals je gewend bent bij de serie gaan stelletje uit elkaar, maar komen er ook weer nieuwe stelletjes bij. Zo komt er ook voor George weer iemand om zijn pad. Maar George is uiteraard niet de enige wiens liefdesleven zich ontwikkelt…

Hart of Dixie is absoluut één van mijn favoriete series. In tegenstelling tot veel andere series die ik kijk, zou alles wat in Hart of Dixie gebeurd, écht kunnen gebeuren. Daardoor komen sommige situaties voor mij als kijker, dichter bij mij te staan. Ik kan lachen en huilen om de serie en ik kijk er iedere week weer naar uit om de nieuwe aflevering van Hart of Dixie te kijken.

En ook al begin ik aan Joel te wennen en hem zelfs een beetje leuk te vinden. Stiekem blijf ik altijd hopen dat Wade en Zoë weer bij elkaar komen.
Volg Hart of Dixie
Bluebell