1.5
Bo Verhoef geeft "Happyland - Eerste aflevering " een 1.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 7 januari 2015.
0
0

Happyland - Eerste aflevering

MTV series hebben me nooit geboeid. Het kan erg vermakelijk zijn wanneer je ziek op de bank ligt of achter je laptop zit. Ook kan het nog wel leuk zijn wanneer je geen zin hebt om te slapen en je weet dat ’s nachts misschien wel de meest vermakelijkste series op MTV te zien zijn. Toch is het niet echt boeiend of van enige kwaliteit. Ik had dan ook niet veel verwacht van de nieuwste serie van MTV, genaamd Happyland. Happyland is een komedieserie, die draait om tieners die in en rondom het attractiepark Happyland leven. Ze spelen hier een rol als een van de karakters van het park of hebben een organiserende functie. Een best wel gewone setting als je het mij vraagt en al niet interessant vanaf minuut één.

De hoofdrolspeler van de serie is Bianca Santos (bekend van The Fosters). Zij vertolkt de rol van Lucy, die nogal klaar is met het leven in een attractiepark en het onderhouden van haar moeder Elena (Camille Guaty, Prison Break en Las Vegas). Haar moeder was een tiener wanneer ze haar kreeg en is sindsdien nooit een voorbeeldmoeder geweest. Lucy betaalt de rekeningen en doet de was en de boodschappen, terwijl haar moeder achter de zoveelste man aangaat. Naast Lucy en haar moeder spelen Lucy’s beste vriend Will (Cameron Moulene, Raising Hope) en zijn vriendin Harper (Katherine McNamara), ook nog een rol in de pilot van Happyland. In de eerste minuten krijgt ze tevens te maken met een nieuw persoon in Happyland, Ian Chandler (Shane Harper, Awkward), die de zoon van Happylands president blijkt te zijn.

De setting leek op zich nog wel leuk, ondanks dat het wel erg voor de hand liggend was. Een verhaal draaiend om de werknemers van een attractiepark, die voor de schermen altijd leuk en blij moeten ogen, maar achter de schermen hard werken voor weinig geld. MTV maakt dan ook goed gebruik van de setting, door te focussen op de tieners achter deze schermen en al hun drama’s en romantiek. Dit zorgt er echter voor dat het kijken achter de schermen van een attractiepark een beetje ondersneeuwt onder alle aandacht voor deze tieners. Daarnaast is het hoofdverhaal van Lucy die wil ontsnappen aan de sleur van het attractiepark door te gaan solliciteren bij een innovatief bedrijf, niet erg boeiend of interessant vanaf minuut één. Daarom heb ik erg veel moeite om de waarde van de serie in te zien.

Echter de setting en het verhaal zelf waren misschien nog niet eens de ergste dingen van de serie. Ik zat namelijk klaar voor twintig minuten komedie. Een normale pilotaflevering gaat of erg traag of zo snel dat je het verhaal in één keer wordt ingezogen en niet meer los kan laten. Deze pilotaflevering was zo snel dat het niet meer geloofwaardig was. Dit had niet alleen te maken met het feit dat er een ontmoeting was met een nieuwe jongen in minuut één en een ontwikkeling in de relatie al plaatsvond in minuut vijftien. Nee, in de laatste minuut van de pilotaflevering was er meteen een plottwist, waardoor je er al meteen achter was op welk onderwerp deze nieuwe serie gebaseerd is.

Om eerlijk te zijn vond ik deze serie vreselijk. Op zich zou ik met mijn twintig jaar vast in de beoogde doelgroep moeten passen, maar ik denk dat ik teveel kwalitatief hoogwaardige series gewend ben. Het is vast vermakelijk als je met griep onder een dekentje op de bank ligt of wanneer je enkele wijntjes op hebt en om twee uur ’s nachts nog iets op televisie wilt kijken, maar mij niet gezien. Blijf dan ook vooral je favoriete series van dit moment kijken en schakel niet of eigenlijk nooit over naar deze.
Volg Happyland
Your Happyland Family
Your Happyland Family