6
anonymous geeft "Growing Up Fisher - Eerste aflevering" een 6.
Geschreven door anonymous op 19 Maart 2014.
0
0

Growing Up Fisher - Eerste aflevering

Eigenlijk ken ik Jonathan Kimble Simmons alleen maar van serieuze films en series als The Closer, Spider-Man (2002) en Juno (2007), totdat ik hem zag spelen in Growing Up Fisher als blinde nog in scheiding liggende vader die de prachtrol van Mel Fisher vertolkt. Al meteen vanaf de eerste seconde ben ik gefascineerd door zijn rol. Het verhaal start met dat Mel Fisher met een kettingzaag in zijn hand en door zijn zoon Henry Fisher (Eli Baker, Tiny Actions) wordt geleid naar een boom om deze vervolgens om te zagen omdat hij vind dat de kinderen recht hebben op een zwembad in de tuin (had ik al vermeld dat deze beste man blind was).

Growing Up Fisher gaat over een typische familie bestaande uit twee kinderen – Henry Fisher en Katie Fisher (Ava Deluca-Verley, The Way Way Back) een moeder – Joyce Fisher (Jenna Elfman, Friends with Benefits) - en een vader die zich midden in een scheiding bevindt en natuurlijk niet te vergeten een blinde geleide hond. De afleveringen zijn geïnspireerd op een waargebeurd verhaal. Tijdens de afleveringen wordt het verhaal verwoord door de opgegroeide Henry Fisher (Jason Bateman, Little House on the Prairie).

In deze aflevering worden alle personages geïntroduceerd en speelt het verhaal zich rond de soms bizarre maar toch wel komische uitspattingen en zeer geslepen advocaat Mel Fisher. Tot nu toe had Henry de taak zijn vader zo goed mogelijk door het leven heen te navigeren, totdat Mel besluit een blinde geleide hond (Elvis) te nemen en op zichzelf te gaan wonen. Er is echter een heel klein probleempje, Katie is allergisch voor honden.

Nadat Mel is ingetrokken in een Hotel waar geen dieren zijn toegestaan, en Elvis de plaats van Henry heeft ingenomen op het hotel bed, neemt Henry een besluit en gaat op zoek naar een nieuwe woongelegenheid voor Mel, omdat Henry vindt dat dit de enige manier is om controle te houden over zijn vader. Ondertussen is haar moeder bezig zichzelf te ontdekken resulterend in een 40-jarige teenager, dit heeft weer grote impact op haar dochter Joyce die zich steeds meer voelt aangetrokken de leiding te nemen in de familie.

Er moet gezegd worden dat J.K. Simmons zich goed heeft ingespeeld in de vertolking van blinde vader. Alhoewel ik veel komische series heb gezien in mijn leven is deze toch weer anders. De verhaallijn is een beetje mager, maar het blijft interessant om te kijken hoe zich een en ander gaat ontwikkelen. Deze serie kan geplaatst worden op hetzelfde niveau als Modern Familie.
Volg Growing Up Fisher
Growing Up Fairbanks
Growing Up Fairbanks