8
Wichita van Rijkom geeft "Ground Floor - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Wichita van Rijkom op 8 april 2014.
0
0

Ground Floor - Seizoen 1

In het verleden heb ik vaker recensies geschreven over comedy series. Toen is ook ter sprake gekomen dat ik niet zo een comedy fan ben. Hoewel ik het genre wel leuk vind, kan maar weinig humor mij echt entertainen. Toch vond ik Ground Floor de moeite waard om een kans te geven, om eens te zien of deze serie wel van het niveau zou zijn wat ik in een comedy zoek. Met tien afleveringen is het eerste seizoen van deze show alweer afgelopen. Hoe hebben de makers en cast van Ground Floor het er van af gebracht tijdens deze eerste uitzendperiode?

Wanneer Brody Moyer (Skylar Astin, Pitch Perfect) de charmante Jenny Miller (Briga Heelan) in een bar ontmoet is er meteen een klik tussen hen. Uiteindelijk belanden ze samen in bed, maar wanneer ze in hetzelfde kantoorgebouw blijken te werken wordt al snel duidelijk dat deze one night stand toch iets anders zal verlopen dan zij hadden gedacht. Naarmate de serie vordert ontwikkelt de relatie van Brody en Jenny zich verder en komen zij voor allerlei obstakels te staan. Brody is immers een hoog opgeleide zakenman terwijl Jenny op de benedenverdieping bij personeelszaken werkt en vooral veel plezier probeert te hebben in wat ze doet. Is hun relatie bestand tegen alle verschillen, en hoe zullen hun vrienden en collega’s hier mee om gaan?

Remington Stewart Mansfield (John C. McGinley, Scrubs) is de baas van de bank Remington Trust waar Brody werkt. Hij is een strenge, arrogante en aparte man die Brody als zijn zoon beschouwt. In alle eerlijkheid vroeg ik me zeer af of zijn humor zou werken in deze serie, omdat ik geen grote Scrubs fan ben. Maar hij weet de rol geweldige neer te zetten en er echt uit te springen als karakter. Ook Jenny’s collega Mark "Harvard" Shrake (Rory Scovel) verdient een eervolle vermelding. Hij heeft een oogje op Jenny en hierdoor een hekel aan Brody, wat soms voor erg grappige situaties zorgt. Zijn humor vind ik hier en daar ook echt top. Andere belangrijke collega’s van Jenny zijn Tori (Alexis Knapp, Pitch Perfect) en Derrick Dupree (James Earl, Glee), en de belangrijkste collega (en tevens deels ook rivaal) van Brody is Mike “Threepeat” Wen (Rene Gube).

Wat mij als muziekliefhebber ook erg aansprak was het karaoke aspect wat af en toe in de show terugkwam. Zo zien we Brody tijdens de eerste aflevering al een klein optreden geven en bezoekt een groot deel van de cast tijdens aflevering zeven een karaoke café waar ze helemaal los gaan. Tijdens deze aflevering vindt tevens een kleine Pitch Perfect reünie plaats. Met een gastrol van Anna Camp als Brody’s ex-vriendin Heather (in het echte leven is zij de echte vriendin van hoofdrolspeler Skylar trouwens) en Pitch Perfect castleden Skylar en Alexis al in de vaste cast zorgt dit voor een leuk optreden dat voor de fans van deze films natuurlijk helemaal speciaal is.

Maar goed, wat is nu mijn uiteindelijke mening van Ground Floor… Eerlijk? Ik vond het echt een erg leuke serie! Ik heb in tijden niet zo een goede comedy voorbij zien komen. De humor, verhaallijnen, karakters, het acteerwerk, de chemie tussen de castleden, het klopt gewoon allemaal. Oké hier en daar moesten ze in het begin er nog wel een beetje in komen, en niet iedere aflevering is continu lachen, gieren, brullen. Maar de juiste mix van humor en drama is er en de serie gaat in een lekker snel tempo waardoor je aandacht erbij houden niet moeilijk is. Ik ben fan van Ground Floor en dus ook erg blij dat er is besloten later dit jaar een tweede seizoen op te nemen. Ik kan alleen maar hopen dat de serie een lang leven gegund is en ze dit hoge niveau vast blijven houden. Al zal dat met een cast als deze en Bill Lawrence die de maker is van de serie niet zo heel erg moeilijk zijn denk ik.
Volg Ground Floor
The Proposal - Part II
The Proposal - Part II