8
anonymous geeft "Grey's Anatomy - Seizoen 4" een 8.
Geschreven door anonymous op 19 december 2013.
0
0

Grey's Anatomy - Seizoen 4

Grey’s Anatomy, de serie waar je absoluut geen genoeg van kan krijgen. Of je een seizoen nou voor de eerste keer kijkt of voor de vijfde keer, het zal altijd de serie zijn die je keer op keer meesleept in het verhaal.

Vanaf seizoen één kon je zien hoe de artsen stagiaires waren van dokter Bailey (Chandra Wilson, Strangers with Candy). Maar vanaf dit seizoen hebben de artsen hun eigen stagiaires. Eén van die stagiaires is Lexie Grey (Chyler Leigh, Not Another Teen Movie) het half zusje van Meredith Grey (Ellen Pompeo, Catch Me If You Can). Vanaf het moment dat ik in het vorige seizoen hoorde dat Meredith’s halfzusje ook medicijnen studeert, hoopte ik al dat zij ook in de serie zou komen. En in seizoen vier was het eindelijk zover. Ik kon niet wachten op de band die er tussen Meredith en Lexie zou ontstaan, maar die kwam niet. Meredith doet erg onaardig tegen Lexie. Maar in de loop van de serie wordt Meredith ietsje milder tegenover haar zusje en word ik daardoor steeds blijer.

Ook hebben Meredith en Derek (Patrick Dempsey, Made of Honor) het uitgemaakt, ongeveer. De ene keer lijken ze weer een stel te zijn en de andere keer toch weer niet. Ondertussen krijgt Derek een oogje op een leuke zuster, met wie hij uiteindelijk gaat daten. Als kijker voel je dat Meredith en Derek voor elkaar bestemd zijn, dus stiekem weet je dat het eigenlijk niets gaat worden tussen Derek en de zuster.

McSteamy, ook wel bekent als Mark Sloan(Eric Dane, Valentine’s Day), is ook nog steeds aan het werk in het ziekenhuis. Zijn reputatie van mannelijke slet wordt steeds erger. Daarom beginnen de zusters een Anti-McSteamy club. Ze willen hem niet meer helpen in het ziekenhuis. Het is hilarisch om te zien hoe de zusters zich tegen hem keren en hij zo zijn best doet om het goed te maken. Hij begint een beetje sip te worden, waardoor zijn ego wat kleiner wordt.

Wat zo geweldig is aan Grey’s Anatomy is de afwisseling in de serie. De operaties die ze moeten uitvoeren zijn zwaar, de patiënten hebben de heftigste aandoeningen of ze zijn bijvoorbeeld terminaal en de artsen hebben allemaal een (heftig) verleden. Maar de artsen weten precies op welk moment ze grappig kunnen zijn en wanneer ze een patiënt moeten opbeuren. Ze geven dan ook prachtige speeches, die patiënten hoop geven. Ook al ben je als kijker niet ziek en weet je dat het niet ‘echt’ is. Je zit helemaal in de serie en de hoopvolle speeches hebben op jou als kijker ook effect.

Het einde van seizoen vier is deze keer geen tranentrekker, maar nog steeds kan je niet wachten om het volgende seizoen te gaan kijken.
Volg Grey's Anatomy
Walk on the Ocean