8.5
anonymous geeft "Grey's Anatomy - Seizoen 3" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 13 november 2013.
0
0

Grey's Anatomy - Seizoen 3

Grey’s Anatomy zal altijd mijn favoriete serie blijven. Was het vorige seizoen goed? Dan zal het volgende seizoen nog beter worden. In seizoen twee was in de laatste aflevering te zien dat Dr. Preston Burke (Isaiah Washington, Ghost Ship) werd neergeschoten. De verloofde van Izzie, (Katherine Heigl, The Ugly Truth) Denny Duquette (Jeffrey Dean Morgan, P.S. I Love You) overleed. En Derek (Patrick Dempsey, Made of Honor) koos eindelijk voor Meredith (Ellen Pompeo, Catch Me If You Can).

Seizoen drie laat zien hoe Izzie haar leven probeert op te pakken. Haar hart is gebroken, ze mag tijdelijk niet opereren en ze heeft een cheque van 8,7 miljoen dollar, met koffievlekken, op de koelkast hangen. Haar leven is totaal over de kop gegooid.

Cristina en Preston dragen een groot geheim met zich mee. Preston is namelijk aan zijn hand geopereerd na het ongeluk, maar hij heeft nog een trilling in zijn hand. Hierdoor zou hij eigenlijk niet mogen opereren, maar Cristina en Preston besluiten niks tegen de andere artsen te zeggen. Ik heb Cristina altijd bewonderd omdat ze zo sterk en slim is. Maar om zoiets geheim te houden, dat was een tenenkrommende beslissing. Want de waarheid komt hoe dan ook een keer aan het licht.

Meredith zit in een tweestrijd. Kiest ze voor de leuke dierenarts of voor Derek die al een keer haar hart gebroken heeft? Ze weet het niet, daarom besluit ze om met beide heren te gaan daten en hoopt ze op deze manier een beslissing te maken.

En alsof het nog niet ongemakkelijk genoeg was in het ziekenhuis tussen Meredith, Derek en Addison (Kate Walsh, Private Practive), komt Mark Sloan (Eric Dane, Burlesque) ook wel bekent als McSteamy, degene met wie Addison een one-night-stand had, ook nog in het ziekenhuis werken. Mark is een arrogante dokter die niet altijd even aardig is, maar ik neem het allemaal voor lief want hij is absoluut een lust voor het oog.

Verder staan de artsen op het gebied van de liefde niet stil. Alex (Justin Chambers, Broken City) wordt verliefd op een patiënt die aan geheugenverlies lijdt. Richard Webber (James Pickens JR. Just Wright) probeert zijn huwelijk te redden. En een paar artsen staan zelf op het punt om in het huwelijksbootje te stappen, of dat nou in Las Vegas is of in de kerk, het kan allemaal.

In veel series zitten er altijd wel een paar personages in waar je geen fan van bent, maar in Grey’s Anatomy leer je iedereen zo goed kennen dat je van iedereen gaat houden. Welke verkeerde keus iemand ook heeft gemaakt, je begrijpt het. Het geweldige acteerwerk zorgt ervoor dat je iedereen even goed leert kennen en dat zorgt ervoor dat je fan bent van ieder personage.

In een seizoen van Grey’s Anatomy gebeurt altijd zoveel, iedere arts heeft (veel) bagage, wat in vergelijking met het echte leven soms een beetje ongeloofwaardig zou kunnen zijn. Maar het goede acteerwerk, de geweldige scripts en de bijzondere casussen maken alles geloofwaardig en laten je vragen om meer. En wederom is het eind van het seizoen hartverscheurend.
Volg Grey's Anatomy
Never Felt So Alone
Never Felt So Alone