anonymous geeft "Grey's Anatomy - Seizoen 1" een 9.
Geschreven door anonymous op 9 april 2013.
2
0

Grey's Anatomy - Seizoen 1

Grey’s Anatomy, geschreven door Shonda Rhimes, is inmiddels een wereldwijde hit. In seizoen 1 begint het waar (in ieder geval ik wel) velen van dromen: de coschappen!

In de eerste aflevering zien we het – nog studenten- leven van Meredith Grey (Ellen Pompeo) die de nacht doorbrengt met Derek Shepherd (Patrick Dempsey). De dag die daarop volgt is de eerste echte werkdag als co-assistent in Seattle Grace Hospital wat nog leuke awkward momenten oplevert. Samen met de koele Christina Yang (Sandra Oh), de knappe Isobel Stevens (Katherine Heigl), stoere macho Alex Karev (Justin Chambers) en lieve George O’Malley (T.R. Knight) brengt Meredith in Seattle Grace Hospital haar dagen door onder leiding van de ‘nazi’ ofwel Miranda Bailey (Chandra Wilson).

Vanaf het begin wordt duidelijk hoe de regels in het ziekenhuis zijn, hoe iedereen met elkaar omgaat en dat je absoluut niet moet sollen met de gevreesde dokter Bailey. De Chef, dokter Richard Webber (James Pickens Jr.) runt het ziekenhuis op zijn eigen manier en is de enige die dokter Bailey aan kan.In deze serie volgen we niet alleen de medische wereld, maar ook hoe het de dokters to-be vergaat in dit ziekenhuis.

Stuk voor stuk leren we de personages kennen. Zo is de moeder van Meredith, Ellis Grey (Kate Burton) een fantastische arts en gaat iedereen er van uit dat Meredith in haar moeders voetstappen zal treden. ‘Toevallig’ komt ze Derek Shepherd vaker dan lief tegen en lijken relaties in het ziekenhuis (voornamelijk in de ‘on-call room’ ) haast normaal. Iedereen kijkt op tegen Christina Yang, de allesweter. Ze is overal als eerste bij, heeft aan een goede universiteit gestudeerd en voor haar opleiding heeft ze alles over, letterlijk alles. Isabel Stevens, ook wel ‘Izzie’ heeft haar studie op een bijzondere manier moeten financieren, maar is een begane, vriendelijk dokter en vriendin en heeft geleerd op haar eigen benen te staan. Ze is een typisch meisje die ook eerder ‘nurse’ dan ‘doctor’ genoemd wordt en daar heeft deze blonde meid een goed weerwoordje op. Stoere macho Alex Karev lijkt ook een aardige rugzak te hebben en met zijn arrogante houding stoot hij iedereen van zich af. Nou ja, bijna iedereen. Tot slotte hebben we nog de lieve George O’Malley, de achterblijver die alles voor iedereen doet, de jongen waar je medelijden mee hebt. De groep wordt hechter en tegen het einde van het seizoen ontwikkelen ze zich ook meer tot ‘echte’ dokters.

De serie kent meerdere kanten en de afleveringen zijn erg divers. Zo zijn er afleveringen waar het alleen maar om relatieproblemen en vriendschappen gaat, en in andere afleveringen staat het medische aspect erg op de voorgrond. Wat verassend is, is dat de patiënten bijzondere en vreemde kwalen en ziekten hebben en dat verveeld niet. De afleveringen zijn absoluut niet standaard en het helpt zeker om je medische kennis op te doen! De acteurs spelen hun rol erg goed en humor staat ook zeker op het lijstje samen met veel awkward moments. De roddels vliegen het ziekenhuis door, fouten worden gemaakt en geheimen worden onthuld, maar het levert een zeer geslaagde avond als je weer eens een aflevering gekeken hebt.
Volg Grey's Anatomy
Burn It Down
Burn It Down