7
anonymous geeft "Grandfathered - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 13 november 2015.
0
0

Grandfathered - Eerste aflevering

De ontmoeting tussen een vader en zijn zoon na 26 jaar afwezigheid. Er zijn hele boeken over geschreven, urenlange films over gemaakt. Grandfathered neemt in de eerste aflevering 25 minuten om het verhaal neer te zetten. John Stamos (52) speelt Jimmy Martino in deze nieuwe FOX-serie.

Al snel blijkt dat Gerald niet alleen op zoek is naar een vader, maar ook naar iemand die hem de fijne kneepjes van het versieren van vrouwen bijbrengt.

Stamos speelt een vijftiger met perfect haar, perfect zittende pakken en een geweldig appartement. Hij is eigenaar van restaurant ‘Jimmy’s’ en ziet eruit en gedraagt zich als een echte vrouwenverslinder. Zijn beste versiertruc is aan vrouwen melden dat hij een geweldig leven heeft, maar het allemaal op zou geven voor een gezin. En dan staat er opeens een jonge man (Gerald) voor zijn neus die hem vertelt dat hij niet alleen vader is van hem, maar zelfs al kleinkinderen heeft. Het verhaal gaat daarna in razend tempo verder. De ex - Sara - (Criminal Minds actrice Paget Brewster) wordt geconfronteerd met het verraad, Jimmy gaat tijdens zijn eerste dag met Gerald en zijn kleindochter naar het park en schuift aan bij moeder en zoon filmavond met Sara en Gerald.

Al snel blijkt dat Gerald niet alleen op zoek is naar een vader, maar ook naar iemand die hem de fijne kneepjes van het versieren van vrouwen bijbrengt. Zijn dochter blijkt het resultaat van een avond plezier, maar eigenlijk wil Gerald meer. Op de avond dat de moeder van zijn kind met hem op date wil en er werkelijk niemand anders meer is om voor zijn dochter te zorgen, vraagt hij Jimmy om op te passen. Uiteraard loopt de avond niet zoals gepland en eindigen ze met z’n allen in het ziekenhuis waar Gerald’s moeder voor de meeste ouders de meest herkenbare quote van de eerste episode uitspreekt richting Jimmy: 'Parenthood is pretty much an endless string of moments where you think you’ve killed your kid.'

De eerste aflevering van Grandfathered was wat het van tevoren beloofde: ongecompliceerd en lekker wegkijkend.

Ik heb me vermaakt deze eerste episode. Vanwege de snelheid leven de karakters nog niet voldoende, maar er zijn al wel duidelijke aanknopingspunten over wie en op welke manier karakters een (belangrijke) rol gaan spelen. Behalve de vader (Jimmy) en de zoon (Gerald) ben ik ook benieuwd hoe de relatie tussen Jimmy en zijn ex zich gaat ontwikkelen. Krijgt Gerald uiteindelijk een relatie met de moeder van zijn kind? Ook het restaurant van Jimmy zal wel de nodige aandacht krijgen in de komende verhaallijnen. De eerste aflevering van Grandfathered was wat het van tevoren beloofde: ongecompliceerd en lekker wegkijkend. Wat mij betreft bewijst Grandfathered dat je echt geen urenlange film of dikke pil van een boek nodig hebt om het verhaal te vertellen van een man die na 26 jaar voor het eerst zijn zoon ontmoet.
Volg Grandfathered
The Cure
The Cure