5.5
Tim Lucassen geeft "Good Girls - Seizoen 2" een 5.5.
Geschreven door Tim Lucassen op 10 juli 2019.
0
0

Good Girls - Seizoen 2

Verleden jaar heb ik het eerste seizoen van Good Girls met redelijk veel plezier bekeken. Om deze reden schreef ik er zelfs mijn allereerste recensie voor MijnSerie over. Destijds beoordeelde ik het eerste seizoen met een nette zeven. Dat had vooral te maken met de drie charmante hoofdrolspeelsters en hun onderlinge chemie. Daarnaast was ik erg te spreken over de humor waarmee het eerste seizoen doorspekt was. Helaas ben ik over seizoen twee een stuk minder enthousiast. Mijn beoordeling komt ditmaal niet verder dan een magere 5,5.

Seizoen twee gaat direct verder waar seizoen één eindigde. We zien Beth een plas bloed schoonmaken, de ochtend nadat zij voor een onmogelijke keuze werd gesteld. Of Dean neerschieten, haar liegende en bedriegende echtgenoot en vader van haar kinderen, of Rio, de crimineel die haar steeds verder mee de onderwereld insleept. De uitkomst van dit duivelse dilemma kan ik in verband met spoilers natuurlijk niet delen. Wel kan ik zeggen dat de uitkomst vergaande gevolgen heeft voor de levens van Beth, Annie en Ruby. Waar de dames in seizoen één hun eerste stappen op het criminele pad zetten, beginnen zij naarmate seizoen twee vordert volleerde criminelen te worden.

Wellicht is dit één van de redenen dat ik seizoen twee een stuk minder te pruimen vond dan zijn voorganger. In seizoen één kwamen de dames net kijken op het gebied van diefstal, geweld en ontvoering. Daardoor stuntelden zij zich door elke criminele actie heen. Dit leidde tot vele komische situaties. Helaas voert drama de boventoon in het tweede seizoen en lijkt de humor een beetje verdwenen naar de achtergrond. In mijn ogen is dit erg jammer, aangezien de mix tussen drama en geslaagde komedie de serie unieker maakte en tot een hoger niveau tilde.

[image-97734]

Verder is het zonde dat de serie maar een beetje voortkabbelt. In de meeste afleveringen van het tweede seizoen vinden geen bijzonder noemenswaardige gebeurtenissen plaats. Veel nutteloze opvulling komt voort uit het besluit om dertien afleveringen te bestellen voor het tweede seizoen ten opzichte van tien afleveringen voor het eerste seizoen. Zo is er een onnodige saaie verhaallijn rondom Annie die een verhouding heeft met Gregg, haar ex en vader van haar inmiddels transgender zoon Sadie. Net als in seizoen één lijkt de verhaallijn rondom Sadie er een in het kader van kijk ons eens lekker maatschappelijk correct doen zonder al te veel diepgang mee te geven aan de situatie en het personage.

Het grootste minpunt aan seizoen twee is dat Beth, Annie en Ruby, in tegenstelling tot seizoen één, geen hecht team zijn. De onderlinge verhoudingen zijn niet al te best gedurende het grootste gedeelte van het seizoen. De macht is Beth op onverklaarbare wijze naar het hoofd gestegen. Daarnaast raakt ze verslaafd aan criminele activiteiten als stelen. Als kijker vraag je je continu af waar dit in godsnaam vandaan komt. Ook komt haar huwelijk in nog zwaarder weer als zij gevoelens lijkt te krijgen voor baas Rio. De apathische houding en het gedrag van Beth zorgen voor een wig tussen de drie-eenheid die de dames in seizoen één vormden.

Ondanks de minpunten die ik benoemde, kijkt Good Girls ook in seizoen nog redelijk lekker weg. Het blijft verstand op nul-televisie die prima te verteren is als je verder niks beters te doen hebt. De cliffhanger aan het einde van de slotaflevering maakte mij toch nieuwsgierig naar het reeds aangekondigde derde seizoen van Good Girls. Waarschijnlijk zit deze recensent ook dan weer achter Netflix gekluisterd om uit te vinden of één van de hoofdpersonages van de serie echt het loodje legt.
Volg Good Girls
Nevada
Nevada