anonymous geeft "GLOW - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 5 augustus 2017.
7
0

GLOW - Seizoen 1

“What if people freak out? What if they put us on a watchlist? What if Bill Cosby gets mad at us?!” - Dawn

Worstelen; ik heb er helemaal niets mee. Laat staan vrouwenworstelen. Toch trok GLOW mijn aandacht. Maar, het ging niet om het worstelen, en ook niet omdat het van de makers van Orange is The New Black is, maar om de sfeer van de jaren 80. Dus op een vrije zaterdagochtend besloot ik GLOW maar eens te proberen. Gewoon één aflevering en daarna zou ik wel verder zien. Uiteindelijk bekeek ik diezelfde zaterdag laat in de avond de allerlaatste aflevering. Na aflevering één kon ik al niet meer stoppen. En na aflevering vijf was ik helemaal verkocht. Ik zal nog steeds niet vooraan zitten tijdens een worstelwedstrijd, maar als er een tweede seizoen komt van GLOW ben ik de eerste die gaat kijken.
GLOW

Ruth ontdekt dat worstelen niet zoveel verschilt van acteren

Actrice Ruth Wilder (Alison Brie, Mad Man) wil haar carrière nieuw leven inblazen. Als ze opgeroepen wordt voor een auditie in een sportschool voor een rol in GLOW ( Gorgeous Ladies of Wrestling), komt ze er al snel achter dat deze auditie geen gewone auditie is. Om haar rekeningen te kunnen blijven betalen, zal ze toch moeten blijven. Sam Sylvia(Marc Maron, Girls) heeft eerst zijn vraagtekens bij Ruth en haar prestaties in de ring, maar al snel weet ze hem ervan te overtuigen van het feit dat ze beter kan. Ruth ontdekt dat worstelen niet zoveel verschilt van acteren. Als haar vriendin Debbie Eagan (Betty Gilpin, Nurse Jackie), een prominente rol krijgt in GLOW, en Debbie ook nog eens achter geheimen komt, die Ruth voor haar verbergt, komt hun vriendschap, en hun rollen in GLOW onder druk te staan.

GLOW

GLOW speelt zich, zoals ik eerder al schreef, af in de jaren 80, en alles in de serie ademt die sfeer. De muziek, de kleding, de haardracht, en zelfs de strakke fitnesspakjes; alles doet je denken dat je even weer terug bent in de tijd. Tenminste dat was voor mij het geval. Het idee dat een aantal vrouwen, met elke hun eigen problemen, bij elkaar gezet worden, geeft genoeg stof voor een goede serie. GLOW is voor mij één van de grote verrassingen van 2017. Ik heb van het begin tot het einde genoten van de diverse verhalen van de vrouwen, van de sfeer, en zelfs kon ik de worstelpartijen waarderen. GLOW krijgt van mij een 9,5. Van mij mag er al snel een tweede seizoen komen. So, let's get ready to rumble! En geniet, net als ik van GLOW.
Volg GLOW
A Very GLOW Christmas
A Very GLOW Christmas