7.5
anonymous geeft "GLOW - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 9 augustus 2017.
5
0

GLOW - Eerste aflevering

Toen ik deze aflevering net begon te kijken, leek het me niet een serie die ik graag verder zou zien. Niets was minder waar, deze eerste aflevering heeft zeker zijn werk goed gedaan. En verder kijken deed ik na deze aflevering meteen.

In de eerste aflevering sleept Ruth Wilder (Alison Brie, Mad Men) zich van screentest naar screentest om steeds maar weer te mislukken. Haar leven is een chaos en dit is zeker te zien aan haar appartement. op een avond krijgt ze een telefoontje: of ze auditie wil doen voor GLOW (Gorgeous Ladies Of Wrestling). Met GLOW wil de regisseur inspelen op het in Amerika populaire pro-wrestling, theatrale neogevechten, maar dan met het nodige sex-appeal. Op dit punt is ze zo wanhopig dat ze iedere kans aangrijpt die ze krijgt. Ze komt door de eerste audities maar dan staat regisseur Sam Sylvia (Marc Maron, The Marc Maron Show) op het punt om Ruth weg te sturen. Als Ruth's vriendin Debbie (Betty Gilpin, Nurse Jackie) opeens binnen komt stormen en ze vechten in de ring, besluit Sam om de vriendinnen allebei in GLOW te laten spelen.

GLOW
De serie heeft een jaren '80 sfeertje en de personages zijn zeer interessant. Zij geven de serie de diepgang die het nodig heeft. Zo is Marc Maron een stand-up comedian, zeker te merken aan de rol die hij speelt: hij is een humeurige man, maar zijn droge opmerkingen maken je zeker aan het lachen! De rol van Alison Brie is nog wel het meest opmerkelijk. Voordat de serie GLOW gemaakt werd, speelde zij vooral de rol van een degelijke vrouw. Zij vertelde ook aan Entertainment Weekly dat ze haar eerst niet eens auditie wilden laten doen. Deze serie is voor haar dus echt een kans om een andere kant van haarzelf en haar kwaliteiten te laten zien, want Ruth Wilder een degelijke huisvrouw? Echt niet!

Ik vind deze serie echt een aanrader, vooral als je een beetje van de jaren '80 houdt, maar hij kijkt sowieso lekker weg!
Volg GLOW
A Very GLOW Christmas