8
Esther Ram geeft "Girlboss - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Esther Ram op 26 juli 2018.
2
0

Girlboss - Seizoen 1

Vaak zag ik het boek van Girlboss in de winkel liggen, ik raapte hem alleen nooit op. Toen dit boek verfilmd werd tot serie, was ik er toch wel erg benieuwd naar. Ik las er namelijk erg wisselende recensies over. In mijn recensie lees je wat ik van de serie vond.

Girlboss is losjes gebaseerd op het gelijkmatige bestseller boek van Sophie Amorusio en vertelt hoe de toen 22 jarige Sophia (gespeeld door Britt Robertson, Under the dome) uitgroeit tot girlboss. Sophia worstelt erg met haar leven en wat hoe ze verder moet. Ze heeft dringend geld nodig om haar huur te kunnen betalen. Op een dag besluit ze om vintagekleding te verkopen op E-Bay onder de naam Nasty Gal Vintage. Nasty Gal blijkt enorm aan te slaan, en zo wordt het langzamerhand een miljoenenbedrijf.

De serie bestaat uit dertien afleveringen met de kijkduur van 20 tot 30 minuten, dit zorgt er voor dat de serie lekker weg kijkt, en je snel doorklikt naar de volgende aflevering. De afleveringen zitten vol met humor. De humor wordt iets minder leuk bij de latere afleveringen, maar dat neemt niet weg dat de serie nog steeds de moeite waard is. Girlboss is een erg leuk type. Af en toe herken je je wel in haar. Ze heeft een grote attitude en dat maakt het leuk om naar te kijken. De serie wil vooral uitdragen dat je jezelf moet omarmen, je baas moet zijn over je eigen leven en onafhankelijk moet zijn.

Girlboss is een hele leuke serie om naar te kijken. Ik vond het echt een feel-good serie. Ik kan deze serie prima binge watchen en daarom vind ik het erg jammer dat er geen tweede seizoen komt. Verwacht zeker niet een serieuze serie, want dan zit je bij deze serie verkeerd. Deze serie is leuk als je iets tussendoor wilt kijken. Britt Robertson weet je te overtuigen in de rol van Sophia.
Volg Girlboss
The Launch
The Launch