7.5
Leoni Jansen geeft "Girl Meets World - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Leoni Jansen op 2 juli 2014.
0
0

Girl Meets World - Eerste aflevering

Als tienermeisje keek ik graag naar Boy Meets World. Toen ik hoorde dat Cory en Topanga een dochter hadden gekregen waar nu een nieuwe serie over gemaakt zou worden, wilde ik die meteen kijken. Inmiddels een stuk ouder zit ik natuurlijk niet in de doelgroep voor deze serie dus ik ga mijn best doen de recensie vanuit de ogen van een 13-jarige te schrijven.

We volgen Riley Matthews (Rowan Blanchard, Dance a Lot Robot) die graag wat spontaner en wilder wil zijn, zoals haar vriendin Maya Hart (Sabrina Carpenter, The Goodwin Games). Op haar middelbare school krijgt ze les van haar vader Cory (Ben Savage, Boy Meets World). In haar klas zitten ook nog de knappe Lucas (Peyten Meyer, Dog with a Blog), die net op de school begonnen is, en Farkle (Corey Fogelmanis). Farkle is verliefd op Riley en Maya en is de clown van de serie, een beetje het type Screech uit Saved by the Bell.

In de eerste aflevering wil Riley voortaan alleen of met haar vriendin in de metro reizen. Ze wil de wereld ontdekken en het haar wereld maken. Het thema in de les van haar vader is ‘in iets geloven en daar vervolgens voor vechten’. Riley wil zijn zoals haar vriendin Maya maar komt er meteen in de eerste aflevering achter dat ze beter zichzelf kan zijn en dat de vriendschap met Maya er een is waar ze in gelooft en waar ze voor vechten wil.

Hoewel de serie voor volwassenen echt heel suf is (ik weet nu wat mijn ouders gedacht moesten hebben toen ik Boy Meets World op had staan) is het voor de doelgroep een leuke toevoeging aan het assortiment. Je kunt meeleven met Riley en Maya, glimlachen om het flauwvallen van Farkle en zwijmelen bij de ogen van Lucas. Voor de ouders die meekijken: kijk vooral ook de laatste minuut van de eerste aflevering voor het nostalgische tintje.

De serie wordt uitgezonden door Disney Channel en dat past goed. Het is een serie met het automatische gelach op de achtergrond zoals dat hoort bij dit soort tienerseries. Bij binnenkomst van Cory en Topanga (Danielle Fishel, Boy Meets World en Full House) wordt er extra gejuicht. De vraag is of Rowan de serie kan dragen zoals Ben dat deed. Ik hoop het van harte voor alle tienermeisjes, want wat is het fijn om een ‘meisje of jongen die de wereld ontmoet’ in je jeugd te hebben.
Volg Girl Meets World
Girl Meets Goodbye
Girl Meets Goodbye