Game of Thrones

8.9 / 10
56 min
Fantasy
Volg deze serie
Bekijk trailer
Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

Bijna miljoen Game of Thrones-fans willen remake laatste seizoen

Bijna een miljoen ontevreden fans van Game of Thrones hebben inmiddels hun handtekening gezet onder een petitie waarin zender HBO wordt verzocht het laatste, achtste seizoen opnieuw te laten maken.

Op 16 mei meldde MijnSerie al dat de petitie 250.000 keer was ondertekend. De kritiek richt zich met name op de twee schrijvers van de serie, David Benioff and D. B. Weiss. "Ze hebben bewezen incompetent te zijn als ze geen bronmateriaal hebben om op terug te vallen", schrijft de starter van de petitie.

Veel fans vinden dat met name het laatste seizoen, dat slechts zes afleveringen telt, te veel afwijkt van eerdere seizoenen en oogt alsof het haastig in elkaar is gezet. Niet iedereen is het daarmee eens. Bestsellerauteur Stephen King vindt het laatste seizoen bijvoorbeeld juist geweldig. "Er wordt vaak negatief gereageerd op hoe het wordt afgerond, maar mensen willen gewoon niet dat het eindigt", schreef hij op Twitter.


Vorige aflevering
The Iron Throne
08x06
Leuk?
0
0
Bekijk stemmen

Reacties (12)

avatar_E71
18 mei 2019 15:21 - 18 mei 2019 15:21
Alhoewel ik van een andere mening bediend ben dan deze miljoen mensen, zou ik het helemaal niet erg vinden hoor, als het seizoen nog eens wordt overgedaan. Ik bedoel, ik zit nou al te balen dat maandag de laatste aflevering is. Maar goed, het is zoals Stephen King het zegt; aan al het goede komt een eind. Maar ga vooral door met het ondertekenen van de petitie!
Reageer
avatar_H3nDri3
18 mei 2019 16:27 -
Ben benieuwd hoeveel van deze miljoen 'fans' legaal GoT kijken. Ook de kritiek op Benioff en Weiss alleen vind ik niet terecht. De grote Martin himself is ook betrokken geweest bij het schrijven van seizoen 8, maar daar hoor je de fanboys niet over.
Reageer
avatar_TimGo10
18 mei 2019 22:03
Het enige wat Martin heeft gedaan is gezegd waar ze naartoe moeten gaan, en blijkbaar kunnen de schrijvers er niks van zolang ze geen basis hebbrn om op te baseren
Reageer
avatar_HereIsTom
18 mei 2019 19:02 -
De tijden zijn veranderd, mensen die eisen dat er een nieuw einde komt, het moet niet gekker worden!
Ze hebben niks te eisen, laten ze zelf maar eens iets gaan doen!
Reageer
avatar_DAVE2804
18 mei 2019 20:14 -
Ik ben een grote fan van Game of Thrones, maar vindt het prima dat de serie na 8 seizoenen stopt. Die bewering van Stephen King dat de fans gewoon niet willen dat de serie stopt heeft niks te maken met het feit dat dit slotseizoen gewoon slecht is. Zeker vergeleken met de voorgaande seizoenen. Tuurlijk, die fans zullen er best zijn, maar dat zijn er geen miljoenen. Van mij mogen ze het seizoen overdoen, maar ik denk niet dat HBO hier gehoor aan zal geven.
Reageer
avatar_E71
18 mei 2019 21:42
Nou, dat weet ik wel zeker dat HBO daar geen gehoor aan zal geven. Maar vertel eens, wat maakt het voor jou zo slecht dan?
Reageer
avatar_TimGo10
18 mei 2019 22:02
Uhm, heb je even? Ze hebben Dany’s karakter verpest, ze hebben alles veeeeeeeeel te snel gedaan. Ze missen die iconic scènes die nergens anders voor dienen dan character development. De enige character development is Dany’s verpeste karakter. Ze gaven ook gewoon totaal geen informatie over the night king’s motivatie. Ze hebben het echt verpest.
Reageer
avatar_E71
18 mei 2019 23:30
Tja, het zijn dan ook maar 6 afleveringen hè. Weliswaar 4 wat langere, maar dan nog.
Reageer
avatar_DAVE2804
19 mei 2019 12:13
Wat TimGo10 ook al aangeeft, ze hebben de verandering van Danearys veel te gehaast gebracht. Dat ze maar 6 afleveringen hiervoor hadden is meteen mijn tweede probleem met dit seizoen. Dit seizoen voelt véél te gehaast. Ze hadden beter seizoen 7 en dit seizoen gewoon 10 afleveringen kunnen geven, dan was wellicht het tempo wat beter geweest. Daarnaast hebben ze die 6 afleveringen wél gebruikt met scènes die voor mij niet gehoeven hadden en die ook niets toevoegden wat mij betreft. Ik bedoel bijvoorbeeld Jon en Daenerys vliegend op een draak samen a la Aladdin en Jasmine in afl. 1. Of de sexscène tussen Jamie Brienne? Wat was dat? Ik vond hun platonische relatie en vriendschap juist veel interessanter dan deze plotselinge sexscène. Dat is niks meer dan opvulling en fanpleasing. Ook degene die uiteindelijk The Night King verslaat vond ik nogal vreemd. Dat had in mijn ogen toch gewoon Jon Snow moeten zijn? Kom op zeg. Jon is toch niet voor niks teruggehaald uit de dood? Hij is degene die het 'grote kwaad' had moeten stoppen. Natuurlijk zaten er ook gewoon hele goede scènes in dit seizoen. Maar ik geef in mijn eerdere commentaar vooral aan dat ik het bericht van Stephen King niet terecht vind. Het is té makkelijk om te zeggen dat de fans gewoon niet willen dat de serie afgelopen is. Dat zal heus wel voor een aantal gelden, maar niet voor een miljoen mensen. Die vinden het dus gewoon een slecht seizoen.
Reageer
avatar_E71
19 mei 2019 18:20
Bijgewerkt op: 19 mei 2019 18:24
Tja, wat moet ik er van zeggen... Het is zoals het is. En morgen is het over. Overigens heb ik weinig seks gezien tussen Jamie en Brienne. Het was alleen maar kleding uit en slapen. Of heb ik wat gemist?
Reageer
avatar_ThomasNL92
18 mei 2019 23:08 -
Kosten zijn gewoon te hoog geworden naarmate de populariteit meer en meer werd. Ik geloof wel dat ze bezig zijn met een soort spin off van GoT
Reageer
avatar_maussie00
19 mei 2019 19:27 -
is het niemand opgevallen dat de CGI dit seizoen erg matig is ?
Reageer