7
anonymous geeft "Frontier (2016) - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 23 december 2018.
4
0

Frontier (2016) - Seizoen 3

Frontier is niet een serie waar je te hoge verwachtingen van moet hebben. Als je de recensies terugleest van de afgelopen seizoenen waren de recensenten van MijnSerie ook niet echt te spreken over Frontier. Het tweede seizoen werd beschreven als een spannend jongensboek en daar is in het derde seizoen niet veel verandering in gekomen.

De eerste twee seizoenen van Frontier waren wel gewelddadig en (soms een beetje nep) bloederig. Maar in dit derde seizoen wordt het zelfs een beetje bruut. Koppen rollen en de bijl wordt meerdere malen een schedel ingeboord, dit voegt verder niet erg veel toe aan het verhaal maar houdt de aandacht van de kijker hierdoor wel vast. Verder is de verhaallijn niet veel veranderd, de kogel is wel eindelijk door de kerk als we het hebben over de liefde tussen Declan Harp (Jason Momoa, Game of Thrones) en Grace Emberly (Zoe Boyle, Downtown Abbey). Grace verkeert na het einde van seizoen twee in gevaar en moet gered worden. Lord Benton heeft haar meegenomen naar Engeland en zoals een echte held schiet Declan te hulp. Hij reist haar achterna met een paar vrienden maar moet de pelsenjacht en handel wel even laten voor wat het is.

Frontier (2016)
© Discovery Channel

Naast de hoofdverhaallijn tussen Grace en Declan is er ook een politiek steekspel aan de gang tussen 'the Company', de native Indianen, de Schotse broers Brown en Samual Grant (Shawn Doyle en Covert Affairs). In de thuisbasis Fort James leven mensen nog steeds in de waan van de koude dag. De struggle en moeizame relatie tussen de inwoners van Fort James en de indianen is nog steeds goed zichtbaar. Micheal Smyth (Landon Liboiron, Hemlock Grove) neemt in de afwezigheid van Declan de illegale pelsenjacht en verkoop voor zijn rekening. Iets waar hij ook goed in blijkt te zijn en op vernuftige wijze vriend en vijand voor zijn karretje spant.

Ja ach, wat kan ik zeggen. De verhaallijnen zijn niet heel diepgaand en het is niet allemaal even realistisch. Maar Frontier is een serie die je lekker wegkijkt op je vrije regenachtige zondagmiddag. Dit seizoen heeft maar zes afleveringen en is in rap tempo afgelopen. Ik heb Frontier vanaf het begin altijd wel aardig gevonden en ik vond het dan ook jammer dat dit seizoen al met zes afleveringen klaar was. Toch maar een 7 dan.
Volg Frontier (2016)
The Sins of the Father
The Sins of the Father