8.5
Sandra Hutchison geeft "From Dusk Till Dawn - Seizoen 2 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Sandra Hutchison op 6 juli 2016.
3
0

From Dusk Till Dawn - Seizoen 2 (DVD)

Was het eerste bloederige seizoen nog volledig gebaseerd op de gelijknamige film uit 1996 (met in de hoofdrol George Clooney) in dit tweede seizoen gaat het verhaal verder en zijn de hoofdpersonages gelukkig weer allemaal aanwezig in dit spectaculaire vervolg. Het is nu drie maanden nadat de Gecko broers Richie en Seth de Culebra Santánico Pandemonium hebben bevrijd uit de Titty Twister. De wegen van de Gecko broers scheiden zich tijdelijk van elkaar. Ieder heeft nu zijn eigen missie.

Dit tweede seizoen is haast niet te vergelijken met de eerste reeks, maar minstens net zo goed.

Seth, die Kate Fuller aan de kant heeft gezet en zijn heil nu zoekt in drugs, laat vol zelfmedelijden om de scheiding met zijn broer zijn huidige tatoeage uitbreiden. Hij gaat hiervoor naar de aantrekkelijke oplichtster Sonja Lam (Briana Evigan, Step Up 2 en 5) met wie hij een nieuw misdaad duo begint. De serie zit vol verrassende wendingen. Alle bekende personages krijgen in deze nieuwe reeks afleveringen een meer uitgediepte rol. Er komen daardoor meerdere interessante verhaallijnen aan bod. Dit tweede seizoen is daardoor haast niet te vergelijken met de eerste reeks, maar minstens net zo goed.

From Dusk Till Dawn: The Series
© El Rey Network

In dit tweede seizoen van de toch vrij originele vampierenserie From Dusk Till Dawn is de bloedmooie Santánico uit op vergelding, ze wil kosten wat kost wraak nemen op Lord Amancio Malvado, die haar een eeuwigheid gevangen hield. Echter de vergeldingsactie werkt ditmaal twee kanten op, want ook Lord Amancio Malvado wil zijn wraak. Hij wil Santánico terug op de plek waar hij vindt dat ze thuishoort: dansend bij hem op het podium!

Amancio en zijn handlangers, waaronder de overlopers Dr. Aiden Tanner (Sexmachine) en Kate’s broertje Scott, zijn niet van plan om hun bloeddorstige plannen te laten dwarsbomen door de Gecko broers en de exotische danseres Santánico. Ze worden bijgestaan door Carlos Madrigal die het labyrint heeft overleefd en (nieuw dit seizoen) Danny Trejo ( Cyborg X & de film Dusk till Dawn) als Amancio’s privébeul. Het gaat er dus hard tegen hard aan toe, met hier en daar wat hilarische taferelen van voornamelijk Sexmachine. Daarnaast is ook Freddie Gonzalez - de man van de wet – weer van de partij in deze nieuwe reeks afleveringen. Echter met een nieuwe missie. Hij ziet in dat er een groter gevaar dreigt dan de criminele Gecko broers en gaat samen met hen de strijd aan tegen de negen heren van de nacht. Kortom het tweede seizoen is mooie gefilmd, zit vol goed acteerwerk, boeiende personages en een goed plot, wederom het bekijken waard en smaakt naar meer.

From Dusk Till Dawn: The Series
© El Rey Network
Volg From Dusk Till Dawn: The Series