8.5
Nienke de Boode geeft "Friends - Seizoen 7" een 8.5.
Geschreven door Nienke de Boode op 3 januari 2015.
0
0

Friends - Seizoen 7

Eindelijk was het dan zover: Chandler vraagt Monica ten huwelijk. Eigenlijk zaten we daar toch al een beetje op te wachten vanaf het begin van seizoen 6. Maar Friends zou Friends niet zijn als dit gelukzalige moment niet verstoord zou worden. En in dit geval wordt dit gedaan door Rachel. In de eerste aflevering van seizoen 7 zoent ze met Ross. Monica komt hierachter en denkt dat Rachel haar spotlight wil stelen. Monica is net verloofd en Rachel moet dat natuurlijk weer komen verpesten! Dat denken Monica in elk geval. En daarmee is het zevende seizoen begonnen.

De rest van het seizoen staat natuurlijk ook in het teken van de bruiloft. Wie wordt de getuige? Wie worden er uitgenodigd? Wat voor jurk moet Monica aan? Veel stress en drama komen bij het organiseren van een bruiloft kijken, dat wordt wel duidelijk. Maar er gebeurt nog veel meer in dit seizoen: Joey krijgt een nieuwe kans bij The Days of Our Lives, Ross probeert zijn zoon wat te leren over Chanoeka en Rachel krijgt een nieuwe assistent. Daarnaast bevat dit seizoen ook weer een mooie flashback aflevering. In “The One Where They All Turn Thirty” kijken de vrienden terug naar hun dertigste verjaardag, wat erg leuk is om te zien.

Het seizoen eindigt zoals altijd met een spannende cliffhanger, maar daar zal ik verder niet te veel over vertellen. Al moet ik daar wel aan toevoegen dat ik deze minder goed vond dan die in de voorafgaande seizoenen. Net iets minder spannend dan normaal. Dat neemt niet weg dat je nog steeds gelijk het volgende seizoen wilt zien.

Dit seizoen is weer typisch een seizoen voor Friends. De nadruk mag in dit seizoen dan wel erg liggen op Monica en Chandler, de andere karakters komen nog goed naar voren. Het is erg knap dat de producenten het voor elkaar hebben gekregen om de serie nog steeds interessant te maken, ook al zijn we ondertussen al bij het zevende seizoen aangekomen. De verhaallijnen blijven verrassend en er worden nog steeds nieuwe personages geïntroduceerd. Maar ook oudere personages komen weer langs. Wanneer we Janice voor de zoveelste keer langs zien komen, wordt de serie eigenlijk toch net een stukje leuker.

Ook al is de laatste aflevering 10 jaar geleden uitgezonden, het blijft tot vandaag de dag leuk om Friends te kijken. Niet voor niets wordt deze serie als een van de beste comedy's van altijd gezien. De grappen zijn nog steeds leuk en worden wanneer je voor de zoveelste keer kijkt eigenlijk alleen maar leuker. Geen raadsel waarom de serie zo hoog staat in de top 50 van MijnSerie. In het algemeen is het gewoon een erg leuke serie! Daarom geef ik ook dit seizoen weer een 8,5. Op naar seizoen 8!
Volg Friends
The Last One (2)
The Last One (2)