5
Tessa geeft "Fresh off the Boat - Eerste aflevering" een 5.
Geschreven door Tessa op 6 Maart 2015.
0
0

Fresh off the Boat - Eerste aflevering

In mijn luie weekend wilde ik wat nieuwe series uitproberen. Daarvan was Fresh off the Boat een onderdeel. Deze komedie is gebaseerd op het leven van Eddie Huang. Mijn zusje stelde voor om deze te gaan kijken, dus daarom waagde ik een poging. Persoonlijk vond ik het zonde van mijn tijd. Al kon ik er natuurlijk wel een mooie recensie over schrijven voor mijnserie.nl.

Fresh off the Boat gaat over een Aziatische familie. Deze familie verhuist vanuit China Town naar Orlando, omdat de vader daar een steak restaurant geopend had. Moeder, Jessica (Constance Wu, Eastsiders), wilde dit liever niet. Ook de rest van de familie was liever in China Town gebleven. De serie volgt hoe de familie met deze verandering omgaat. Daarin speelt één van de zoons, Eddie (Hudson Yang, The Sisterhood of Night ) een hoofdrol. Hij is fan van hiphop en alles zit hem tegen. Zijn broertje is perfect, maar hij past er niet echt bij op school en wordt de eerste schoolweek al op het matje geroepen door de directeur.

De acteurs vond ik matig, ze speelden hun rol, maar maakten deze niet echt levendig. Ik miste wat. Eddie was de enige waarbij ik emotie voelde, maar die emotie kwam niet vaak voor. Ook de humor was niet helemaal naar mijn smaak. Iets te droog. Mijn zusje lag dubbel van het lachen, maar ik had slechts een paar momenten waarop ik iets wel grappig vond. Niet echt om hard om te lachen. Deze momenten zorgden ervoor dat ik niet in slaap viel. De verhaallijn klonk voor ik ging kijken leuk, maar er zat in de eerste aflevering geen vaart in.

Alles bij elkaar genomen was de serie wel te kijken, maar ik had leukere dingen kunnen doen. De acteurs vond ik matig, de humor was te droog en de verhaallijn ging niet vlot. Dit is zeker geen serie waarvan ik ga genieten. Voor het komend seizoen verwacht ik ook niet al te veel. Ik hoop dat de acteurs een extra cursus krijgen en dat de verhaallijn wat vlotter verloopt. Alleen dan kan deze serie nog wat worden.
Volg Fresh off the Boat
Commencement
Commencement