Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Wanneer geven jullie een serie het cijfer '10'?

03-11-2013 10:16

Als ik profielen aan het bespieden ben kom ik best wel vaak tegen dat mensen heel weinig series een 10 geven.. Ikzelf heb een aardig aantal series een '10' gegeven.

Zoals de titel al aangeeft, wanneer geven jullie een serie het cijfer '10'?

Ik persoonlijk geef de serie een '10' als ik echt uitkijk naar een nieuwe aflevering of vind dat de serie gewoon geweldig is. Tevens vind ik het best belangrijk dat er altijd enige vorm van humor in zit. Maakt me dan niet uit wat voor type serie het is.. of het nou een thriller is of een drama serie.

03-11-2013 12:04

Ik heb ook aardig wat 10/10's vergeleken met de meesten. Gewoon als de klik er is, als alles klopt: verhaal, acteerprestaties, settings, soundtrack....En dit kan zowel een kort- als wel een langlopende serie zijn, en in uiteenlopende genres.

03-11-2013 16:39

Waarschijnlijk omdat bijna geen enkele serie een 10 verdient, omdat dat gelijk staat aan perfectie en dat is bijna nooit het geval. Zoals Maddox zegt, echt alles moet kloppen wil een serie een 10 krijgen en ook echt verdienen. De enige series die daarvoor in aanmerking komen zijn The Wire, Breaking Bad en The Sopranos. Een 10 betekent ook teveel dingen, dwz dat er bijna geen zwakke afleveringen waren, geen zwak seizoen, subliem acteerwerk en schrijven en dergelijke is geweest. Dat is eigenlijk nooit het geval. Als jij bijvoorbeeld, Dubstep, kijkt naar de series die jij een 10 hebt gegeven en er iets niet klopt op 1 van deze criteria (en de punten die Maddox noemde), dan is de serie al geen 10 waard. Een serie moet wel aan heel veel kwalitatieve criteria voldoen wil een 10 gerechtvaardigd zijn.

03-11-2013 21:33

Ik heb maar 1 serie een 10 gegeven, dit is de anime One Piece. Ik zal niet een andere 10 uitdelen. De 10 staat voor mijn meest favoriete serie, waar ik het meest om gelachen heb, het meeste de drang heb om de nieuwe aflevring te bekijken en wat naar mijn gevoel gewoon de beste verhaal vertelling is. Kortom 1x een 10 voor wat ik persoonlijk de beste serie vind.
Andere hele goede series die hier bij in de buurt komen geef ik dan een 9.

12-03-2014 19:01

Ik heb e vaker een 10 gegeven, gewoon omdat ik niet kon wachten totdat ik de volgende en de volgende enz had gezien.
Ik vind revenge, Banshee, The Blacklist zo ie zo een10 waard. Ik heb wel meerdere 10engegeven mar weet niet meer welke.

24-03-2014 10:41

Ik heb slechts 1 serie een 10 gegeven, dat is een serie die ik echt zou kopen en ook steeds opnieuw zou kunnen kijken. Goede acteurs, blijft een leuk verhaal...

24-03-2014 10:42

Series die ik echt direct moet kijken als ze uit zijn, krijgen van mij een 9; Ik heb echt veel 9's :p andere series die ik ook wel kijk krijgen een 7-8 en die ik kijk uit verveling krijgen een 6..
De series die een lager cijfer krijgen van mij, is omdat ik 1 of enkele afleveringen gezien heb en het tegenviel..

18-06-2014 13:52

ik vind niet dat een serie perfect moet zijn om een 10 te krijgen. als je helemaal verliefd bent op een serie zo meeleeft dat ze je 3 x moeten roepen voordat je je ervan kan losrukken en idd de hele dag bedenkt hoe gaat het nu verder, tranen met tuiten huilt als er een doodgaat, dan is ie wat mij betreft een 10 waard en voor mij is dat supernatural. nooit kan alles perfect zijn want we zijn mensen en alles is door mensen gemaakt. het is voor iedereen verschillend welke serie hij/zij verliefd op word.

12-07-2014 17:42

Ik heb best wat series een 10 gegeven, omdat ik die serie dan echt goed vond, uitkeek naar een nieuwe aflevering, of in sommige gevallen de serie rustig nog een keer kan gaan kijken.
Maar zeker niet alle series krijgen een 10.

03-10-2014 11:33

De series die bij mij een 9 of een 10 krijgen zijn series, die ik vaker vanaf het begin kijken en nog steeds even leuk vind als de eerste keer.

13-12-2014 12:05

De serie die ik een 10 heb gegeven (Doctor Who), heb ik dat cijfer gegeven omdat het mijn allerfavorietste serie is. Het heeft een soort iconische waarde voor mij.

Ik geef wel zo nu en dan tienen aan losse seizoenen, en dat is omdat ik er niks op aan te merken heb. Geen zwakke afleveringen, niet-aansprekende karakters etc.. Of ik vind het een 9,5 en geef het toch het voordeel van de twijfel.

15-12-2014 20:00

Er zijn zo veel goede series dat wanneer je een goede serie een 9 je daarna een iets betere ziet je eigenlijk wel een 10 moet geven. de optie per seizoen beoordelen vind ik wel mooi want hierdoor kun je bv. een 9,4 geven aan een serie om je series zo te rangschikken naar je voorkeuren.

De serie die ik een 10 heb gegeven is Suits omdat dit mijn favoriete serie is. Ik overweeg zelfs rechten te gaan studeren nadat ik deze serie heb gezien.

25-01-2015 00:56

Tsjah, ik ben zelf ook best wel een gulle geven qua cijfers, want je moet echt je best doen om een slecht cijfer te halen, maar sommige producers weten het toch te managen, maar een tien geef ik meestal als ik het een interessante topic vindt en bovendien wordt gekoppeld met goed acteerwerk en een goede plot, al zijn de meeste 10'en gevallen bij mij op miniseries, want bij series met meer seizoenen zitten er af en toe toch een zwakkere seizoen bij, waarbij ik ze geen 10 meer kan geven.

26-01-2015 19:54

Ik heb inmiddels, nadat het mogelijk was om te stemmen per seizoen, al mijn cijfers aangepast (op 3 na).
De 3 series die de het cijfer 10 krijgen bij mij zijn gewoon de beste series in mijn ogen.

Kan is groot dat ook Banshee binnenkort een 10 van me krijgt..!!

18-01-2017 12:52

Ik geef een serie een 10 als ze in mijn persoonlijke top 10 aller tijden staat. En omdat er geen mogelijkheid is om bijvoorbeeld een 9,8 te geven. Ook The Soprano's had mindere afleveringen, maar als serie vormde ze wel een perfect afgerond geheel en een 10/10 waardig.

02-02-2017 23:50

Een 10 is voor de meester zeiden ze vroeger.
Alles moet perfect zijn wil een serie een 10 krijgen, als er slechte afleveringen tussen zitten, dan wordt het dus geen 10.

14-03-2017 14:03

Ik heb geen een serie een 10 gegeven. Zoals meerdere mensen benoemen hierboven moet er echt helemaal niks mis zijn aan een serie om een 10 te kunnen geven, dat is ook in mijn ogen het geval. Ik heb mijn meest favoriete serie tot nu toe, (GoT), een 9,5 gegeven. Dit wil voor mij al zeggen dat het bijna niet beter kan. Mijn nummer 5 aller tijden, (BoB), staat op een 8,9 dus dat wil al zeggen dat ik redelijk critisch ben als het om cijfers geven gaat.

26-06-2017 00:18

Ik geef een 10 als ik een serie geweldig vind en niks negatiefs er op heb aan te merken. Gebeurd wel soms dat als ik een paar seizoenen verder ben dat ik het cijfer bijstel omdat sommige series wel achteruit gaan in de loop van tijd.

11-07-2018 07:53

Ik geef geen 10, helemaal niet. Dit zou betekenen dat er geen serie, ooit, beter kan zijn.

17-08-2018 21:49

ik geef alle serie's die ik echt super leuk vind een 10 als ik ze minder vind en wel leuk vind om te kijken maar niet echt naar de volgende aflevering uitkijk word het lager. ik kijk naar de serie zelf, geluid en dat andere soort rotzooi staat buiten van wat ik van een serie vind dan moet je vragen wat ik vind van de kwaliteit en niet van de serie zelf zijn twee verschillende dingen vind ik dan.

18-08-2018 00:53

Ik geef nooit een 10. Niks is perfect.

03-05-2019 09:06

Quote
TnTNL - 11-07-2018 07:53
Ik geef geen 10, helemaal niet. Dit zou betekenen dat er geen serie, ooit, beter kan zijn.
Deze mening deel ik helemaal.

13-02-2020 14:48
Bericht verwijderd vanwege Spam op 13-02-2020 15:01
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.