Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Hoe lang geven jullie een nieuwe serie een kans ?

10-12-2015 11:22

Wat ben jij voor typ bij het kijken naar een nieuwe serie ?
Haak je al na een paar afleveringen af ?, of geef je het minstens 1 seizoen een kans.
Zelf ben ik van het type "volhouder", zeker wanneer andere mensen er enthousiast over zijn.
Ik heb ook geleerd dat sommige series echt tijd nodig hebben om in hun eigen verhaal te komen. En dan ben ik achteraf blij dat ik heb volgehouden. En kan je ook wel een echte mening hebben over een serie na slechts enkele afleveringen ? Ik ben benieuwd hoe dit voor jullie is.

11-12-2015 09:31

1 of 2 afleveringen, als het me dan niks lijkt haak ik af. En als de kijkcijfers tegenvallen begin ik er vaak helemaal niet aan. De kans op een cancel + een open einde is me dan te groot.

Als een serie in hun eerste seizoen pas op de helft goed worden, dan hebben de schrijvers het verkeerd aangepakt. Zeker in deze tijden moet een serie je meteen pakken, anders haken veel kijkers af.

11-12-2015 15:16

Ik kijk meestal 3 afleveringen. Als het dan niets is, en dat hangt van de reden af, dan laat ik het of soms voel ik zelf dat de tijd niet goed is. En dan pak ik m later nog eens op. Dit doe ik ongeveer 3 keer, als het dan nog steeds niets is houd het op. Voorbeelden: De Grimm, vond het in t begin niets, heb met moeite 3 afleveringen gezien,toen weggelegd, na de 3e poging viel ie goed en heb ik alles in 1 ruk gekeken.....Maar voorbeeld wat niet lukte: Game of thrones, wat een draak van een serie vind ik dat. Iedereen lyrisch maar ik kon er niets mee...

11-12-2015 18:10

Eenmaal begonnen maak ik het meestal wel af, alhoewel het soms erg lastig is om door te gaan haha!

12-12-2015 02:11

Wat jij schrijft Lyannah herken ik wel. ben nu ook voor de e2 keer met person of interest begonnen. Ik vind het nog steeds niet echt leuk. Kijk nu eerst wat anders tussendoor. Om dan straks het toch nog een keer te gaan proberen.
Maar heeft een serie eenmaal mijn hart gestolen, dan hou ik vol,ook al hebben ze soms tusendoor een paar seizoenen die wat minder zijn. Een goed voorbeeld vind ik The walking dead en American horrorstory.

15-12-2015 14:17

Ik begin meestal pas aan een serie als er minimaal 2 seizoenen gemaakt zijn. En het moet me ook wel na 1 of 2 afleveringen boeien, anders kijk ik ook niet meer verder. Er is nog genoeg leuks, daar ga ik dan geen moeite voor doen.

16-12-2015 08:03

Ik kijk meestal wel altijd het seizoen af, als ik er niet zo heel veel aan vind gaan de volgende seizoenen op de lange termijn lijst. Er is een reden waarom ik de serie begonnen ben met kijken, dus ik ben wel zo'n volhouder die dan ook alles kijkt. Het kan alleen een tijdje duren.

16-12-2015 15:57

Ik lees al heel lang de recensies/reviews op TV.com en daar geven ze een serie altijd 4 afleveringen de kans voordat zij hun oordeel geven, daarna beslist men (de lezers/kijkers) dan of ze de serie verder gaan kijken of niet. Zou één ben ik dus ook geworden.

20-12-2015 18:09

Ik kijk het altijd wel af, maar ga voordat ik met een serie begin goed kijken of dit me een leuke serie lijkt of niet

11-02-2016 11:50

Hm, het wisselt een beetje. Zit met Fargo in aflevering 4 en eigenlijk vind ik het tot op heden nog niet zo bijzonder. Hoor alleen dat vele het een super serie vinden zodoende twijfel ik een beetje om door te kijken.

Ik hou meer van echt pakkende 1e afleveringen zoals je dat wel hebt bij Homeland, Prison Break, Blacklist etc.

05-03-2016 14:27

Ik probeer het wel. Als het me niet pakt dan stop ik even en kom er later weer op terug. Soms ligt het aan de mood waar je in zit. 30 Rock had me niet de eerste 5 afleveringen, maar daarna was ik verslaafd. Datzelfde had ik met het eerste seizoen van Parks and Recreation. Het eerste seizoen was meh, maar gelukkig werd het vanaf seizoen 2 helemaal goed gemaakt. Maar series die niet goed geacteerd zijn zoals Drop Dead Diva..Daar begin ik niet meer aan.

10-03-2016 12:49

Het ligt er heel erg aan. Ik heb een serie na de pilot al een keer gekapt, maar een andere serie pas na een heel seizoen. Ik heb echter zelfden een serie afgewezen, doordat ik van te voren al erg selectief ben. Als iets me echt niet aanstaat, stop ik echt wel zo snel mogelijk (max 3 afleveringen wel), ik heb nog genoeg series te kijken op mijn lijstje...

18-05-2016 00:38

Meestal probeer ik series wel door te zetten, vooral als ik er goede verhalen over hoor. Maar neem nou Breaking Bad.. Ik heb seizoen 1 gezien, maar vond het zo traag gaan dat ik mezelf er nog niet toe heb kunnen zetten om verder te kijken. Het is dat ik hoor van anderen dat ik door moet kijken, maar anders zou ik het denk ik wel afkappen. Ik ben wel iemand die meerdere series tegelijk kijkt, maar als een serie mij echt pakt ben ik ook een echte binge watcher.

Ik heb twee keer een serie gevonden die na 1 seizoen gecancelled is, terwijl ik het een geweldige serie vond. Ik begin voortaan alleen maar aan series waar minimaal 2 seizoenen van zijn, om zo minder teleurgesteld te worden..

20-06-2016 15:43

Max 2 afleveringen

23-07-2016 01:02

Tegenwoordig zijn er zoveel series dat ik meestal al na de eerste aflevering afhaak als het mij niet pakt!

18-02-2017 02:50

Het valt me op dat veel series pas na 6 tot 8 afleveringen lekker beginnen te lopen. Personen die in het begin oninteressant over komen worden naarmate je kijk steeds leuker. Veel mensen hoor ik hier over en zelf ben ik het er mee eens. In dark matter bijv. in het begin vond ik bepaalde figuren niet bijzonder, na een paar afleveringen begin je een overzicht te krijgen meestal en beginnen bepaalde figuren je aan te spreken..
Denk dat veel series op gang moeten komen, misschien als je na de pilot al een favoriet heb de serie misschien minder uitdagend is.

18-02-2017 02:51

Verkeerde knop

21-02-2017 07:22

maximaal 2 afleveringen.alhoewel ik na een ha;f uurtje wel weet of het bevalt...

24-03-2017 12:52

Ik doe hetzelfde als Lyanna schrijft. Soms ligt het niet perse aan de serie maar ook aan mezelf. Ik probeer dan ergens later nog een poging en dan kan het ook goed uitpakken. Ik had precies hetzelfde met Grimm! en ook met true blood alleen ben ik met true bood echt afgehaakt was toch niks voor mij en zo zijn er nog een aantal voorbeelden. Ook lees ik veel recensies van andere als ik me daar goed in kan vinden of ze weten me te overtuigen dan begin ik vaak alsnog aan een serie.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.