Je blokkeert onze banners :(
We merken dat onze advertenties niet worden weergeven, waarschijnlijk omdat je AdBlock, Ghostery of andere software gebruikt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je MijnSerie in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door MijnSerie te whitelisten of neem Premium!

Onderzoek nieuwsoverzicht herontwerp

24-07-2017 16:22

Beste serie-liefhebbers,

Ontzettend bedankt voor de uitgebreide en waardevolle input. Jullie comments waren erg waardevol en hebben tot een herontwerp geleid. A.d.h.v. daarvan is weer een mobile versie voor de tablet/iPad en een voor mobiel gemaakt.

Jullie feedback en een hernieuwd (mobiel) ontwerp
In het hernieuwde ontwerp is er rekening gehouden met de volgende feedbackpunten:
* Meer witruimte bij de nieuwsitems & tabbladen (“Laatste nieuws/Jouw serie nieuws)
* Bij “Laatste nieuws” zijn de afbeeldingen weggehaald.
* De “Meest gelezen” categorie is toegevoegd.
* De comments-ballonnetjes zijn veranderd in tekst. Uit de enquête kwam naar voren dat comments niet erg belangrijk waren, maar ze geven natuurlijk wel aan of er interactie is rondom de post. Het vorige icoontje werkte nog wat verstorend en is daarom omgezet in tekst. Minder prominent, wel aanwezig (mits er comments zijn).

Ter overweging genomen zijn:
* Jouw serie nieuws of algemeen nieuws laten zien: Dit was een hele lastige. Gekozen is om voor algemeen nieuws te gaan. Specifiek nieuws kan ook bekeken worden op het persoonlijke dashboard. Om op deze pagina toch ook relevanter nieuws toe te voegen is het tabblad “Jouw serie nieuws” toegevoegd.
* Instellen van aantal nieuwsitems. Dit is instelbaar voor een pro-abonnement (is nu ook al zo).

Wij zijn benieuwd of jullie nog laatste opmerkingen hebben over deze ontwerpen (ook kijkend naar mobiele versie). Hebben jullie nog tips en comments dan horen wij het graag!

Screenshots:
Klik hier voor het design van desktop

Klik hier voor het design van tablet

Klik hier voor het design van telefoon

Interviews (de oorspronkelijke stap 2 ;))
De volgende stap is om 3 tot 5 skype-interviews te doen. Die zullen vanaf volgende week woensdag ingepland kunnen worden. Ik neem contact op met de mensen die zich hebben opgegeven (via mail of forum) hiervoor in de eerste oproep. Jullie kunnen een mail van mij verwachten begin van volgende week.

We zijn erg benieuwd naar de nieuwe feedback. We werken hard aan een hopelijk verbeterd design van de nieuwspagina. Hopelijk kunnen jullie in de toekomst nog makkelijker en prettiger nieuws lezen over jullie favoriete series.

26-07-2017 10:24

Ik vind het bovenste en onderste blokjes goed. Alleen het middelste vind ik te smal. Als de titel te lang is, valt een groot gedeelte weg en heb je geen idee waar het nieuws artikel over gaat. Kun je niet automatisch resizen aan de breedte van het scherm zodat die blokjes groter worden, als je een groter scherm hebt

26-07-2017 10:45

Ik ben het met Petertjuh4 eens. Verder vind ik de layout toppie :-)

26-07-2017 10:59

Veel betere lay-out. Ziet er goed uit. Ik weet niet of ik dit ook hier kan posten. Maar, in de nieuwsberichten waarin tweets staan, wordt de tweet niet aangegeven, maar zie je alleen tekst, zonder foto's enz.

26-07-2017 11:19

Karin kan je een voorbeeld geven? Hier worden de tweets wel goed weergeven.

26-07-2017 13:18

Ik kan hier geen foto posten. Zal ik hem even op de mail zetten?

26-07-2017 17:52

De versie van de computer is mooi geworden!

26-07-2017 22:19

Heel erg mooi! Wat Petertjuh4 zegt ben ik het ook mee eens!

28-07-2017 05:00

Desktop:
Goede layout. Wel denk ik dat cancel/vernieuwd misschien niet altijd even belangrijk is. In vorige feedback werd dit ook al vermeld. Kan soms lang hetzelfde staan.
Voor de rest dikke prima. Wat ik wel jammer vind is dat er niet echt gebruik wordt gemaakt van de toch wel bredere schermen. Ook op de afbeelding is er erg veel ongebruikte ruimte. Eigenlijk wat Peter al zegt.

iPad:
Prima en duidelijk. Hier wordt wel alle ruimte benut.

iPhone:
Zie iPad

Algemeen: Ik zou persoonlijk er voor kiezen om de Nieuwspagin als eerste pagina weer te geven na het inloggen. Ben zelf niet megafan van het dashboard. Nieuwspagina is ook mijn snelkoppeling. Niet MijnSerie.nl zelf

28-07-2017 13:02

Ziet er goed uit! Veel overzichtelijker en mooier dan hoe het nu is.
Wat ik wel jammer vind is dat je nu niet je lopende series kan afvinken op de startpagina. Dit kan nu wel.

28-07-2017 15:07

Dit gaat om de nieuwspagina. Dus niet om je dashboard.
Bedankt voor jullie feedback :)

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.