8
anonymous geeft "Forever - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door anonymous op 6 januari 2015.
0
0

Forever - Eerste aflevering

Op zoek naar een spannende nieuwe serie kwam ik bij Forever terecht. Een nieuwe drama/ sci-fi serie over een medisch onderzoeker die niet kan doodgaan. Hij weet niet wat hiervan de oorzaak is en zoekende naar antwoorden is hij werkzaam bij het mortuarium; de perfecte omgeving om de dood en zijn onverklaarbare onsterfelijkheid te leren begrijpen. Zijn beste vriend Abe (Judd Hirsch, Numb3rs) is de enige die op de hoogte is van zijn geheim. In de serie lost hij samen met detective Jo Martinez (Alana De La Garza, CSI: Miami) verdachte doodsoorzaken op die zijn mortuarium binnenrollen.

Na het kijken van de pilot ben ik hoopvol. Het verhaal bevat misdaad, mysterie, een gezonde portie detectivewerk, kadavers en als extraatje sci-fi; een combinatie waar ik dol op ben! Soms zijn bij nieuwe series de personages nog niet op elkaar ingespeeld: conversaties zijn dan duidelijk ingestudeerde zinnen die naar elkaar uitgesproken worden met te weinig of juist teveel emotie. Dat is hier niet het geval. De hoofdrolspeler Dr. Henry Morgan (Ioan Gruffud, Fantastic Four) brengt het karakter en verhaal tot leven en de onderlinge interacties komen natuurlijk over. Zijn buitenissige karakter en droge, morbide gevoel voor humor zorgen ervoor dat je geboeid en geamuseerd blijft.

Het gebruik van andere kleurschema's bij zijn flashbacks voorkomt verwarring zodat de overgang van heden naar verleden (en weer terug) natuurlijk verloopt. Je wordt als het ware meegenomen in het verhaal en krijgt steeds een beetje meer informatie. Dit draagt bij aan het mysterie van zijn onsterfelijkheid en zorgt voor meer diepgang in zijn karakter. De diverse synopsissen die ik heb gelezen over deze serie zijn feitelijk niet correct. De hoofdrolspeler Henry kan wel degelijk doodgaan. Hij komt echter iedere keer na zijn sterven weer tot leven en wordt wakker in het water.

Als elke aflevering van deze serie uiteindelijk uitdraait op het oplossen van een sterfgeval waarbij de hoofdpersoon een paar keer overlijdt en daarna weer boven water komt drijven, vrees ik dat het aantal enthousiaste kijkers met de tijd zal afnemen. Hopelijk komt er een doorlopende verhaallijn waarin zijn verleden en het mysterie rondom zijn onsterfelijkheid stukje bij beetje duidelijker worden voor de kijker. Hier zijn in de eerste aflevering de bouwstenen al voor gelegd dus ik heb goede hoop. Al met al kijk ik uit naar de volgende aflevering!
Volg Forever (2014)
The Last Death of Henry Morgan
The Last Death of Henry Morgan