10
anonymous geeft "Flashpoint - Seizoen 2" een 10.
Geschreven door anonymous op 8 Mei 2013.
0
0

Flashpoint - Seizoen 2

Seizoen 2 gaat, uiteraard, verder waar seizoen 1 is gestopt. We krijgen eindelijk te zien hoe het is afgelopen met Jules. Heeft ze de aanslag overleefd? In elk geval zal het team het een tijdje zonder haar moeten stellen. Daarom houden ze selecties en aan het eind van aflevering één hebben ze de geschikte kandidaat gevonden. Maar of deze ook echt geschikt is? Dat moet nog maar blijken.

De afleveringen in seizoen 2 zijn hetzelfde opgebouwd als in seizoen 1. Toch zijn de seizoenen niet helemaal met elkaar te vergelijken. In Seizoen 2 is er meer actie. De aanvallen van de ‘daders’ zijn heftiger en er vallen meer doden. Het geweldsniveau ligt hoger, maar gelukkig besteden ze nog steeds veel aandacht aan het verhaal en dus ook aan de bijrollen.

Dit seizoen zie je meer van de levens van de teamleden. (zie seizoen 1 voor mijn beschrijving van de teamleden). Het is leuk om ze beter te leren kennen en het geeft zeker een extra dimensie aan de serie. Ze zetten regelmatig hun eigen leven op het spel. Soms steken ze zelfs iets op in de situaties, wat ze in hun eigen leven kunnen toepassen. Doordat je ze beter leert kennen ga je ook meer met ze meeleven. Halverwege het seizoen staat Gregory Parker voor een lastige keuze… Het team is te vol en er moet iemand weg. Maar wie laat hij gaan en waarom? Eén ding is zeker: een makkelijke beslissing is het absoluut niet.

De aflevering met middelbare scholier Billy heeft veel indruk op me gemaakt. Elke aflevering gaat over wat mensen doen als ze in paniek raken of radeloos zijn. En dat kan heel ver gaan. In de aflevering van Billy is dit voor mij extra indrukwekkend, omdat hij nog maar een scholier is en toch tot een wanhoopsdaad wordt gedreven. Gelukkig verliezen de ‘daders’ uiteindelijk hun menselijkheid niet en levert het dus een ‘mooi’ einde op.

Juist doordat je meeleeft met het team komt de aflevering waarbij één lid het team verlaat extra binnen. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de manier waarop dit gebeurt. Het maakt niet uit hoe vaak ik die aflevering zie, elke keer eindig ik in tranen… En ik durf erom te wedden dat ik niet de enige ben.

Het einde van seizoen 2 laat zien wat je zelf ook al ervaren hebt: Het team is hechter geworden. Ze zijn er voor elkaar en hebben samen veel meegemaakt. Het is mooi om te zien wat het met ze doet.

Als je seizoen 1 al goed vond dan moet je zeker kijken naar seizoen 2. Naar mijn mening is deze nog beter dan de vorige!
Volg Flashpoint