6.5
Lucas Verbunt geeft "Five Points - Seizoen 1" een 6.5.
Geschreven door Lucas Verbunt op 24 november 2018.
0
0

Five Points - Seizoen 1

Five Points is een dramaserie van Facebook Watch, de tweede die Facebook ooit heeft gemaakt. Afgelopen juli zijn de tien korte afleveringen beschikbaar gekomen en om eerlijk te zijn, had ik er tot voor kort nog niks over gehoord. De serie kijkt erg snel weg, er zijn immers maar tien afleveringen die elk ongeveer tien minuten tellen. Het verhaal draait om studenten aan de middelbare school Five Points. Het verhaal, dat zich afspeelt over slechts enkele dagen, wordt verteld via vijf verschillende perspectieven.

Five Points
© Facebook Watch

De enige enigszins bekende naam die de serie heeft is zangers Hayley Kiyoko (CSI: Cyber), de rest van de cast is vrij onbekend. Dat maakt het acteerwerk echter niet per se slecht, de prestaties zijn redelijk goed en de karakters worden geloofwaardig neergezet. Ondanks de korte speeltijd krijgen we een goed beeld van wie de personages zijn en waar ze vandaan komen, dit is echter niet heel ver uitgewerkt, maar dat is ook niet gek aangezien we slechts 100 minuten naar de serie kijken. Andere castleden zijn onder andere Madison Pettis (Cory in the House), Spence Moore II (All American) en Jake Austin Walker (Rectify).

Het plot is vrij heftig voor zo’n snelle en korte serie. Ik kan echter niet veel over het grote plot vertellen, aangezien dit een spoiler is. Laten we zeggen dat de serie lijkt te draaien om alledaagse tienerproblemen, maar halverwege een wel heel donkere hoek in gaat. De plottwist in de laatste aflevering had ik ook totaal niet zien aankomen.

Ik vond de manier waarop de verschillende perspectieven te zien waren erg interessant. Je kijkt iedere aflevering door de ogen van een ander karakter. De serie focust zich echter op dezelfde dag. Het ene personage ziet bijvoorbeeld een ruzie op afstand gebeuren, die in de vorige aflevering centraal stond, omdat die aflevering op het ruziënde personage focuste.

Ondanks de korte speeltijd krijgen we een goed beeld van wie de personages zijn en waar ze vandaan komen.

Over het algemeen moet ik stellen dat de serie niet heel veel bijzonders is, alhoewel het wel anders is dan je typische tiener dramaserie. Je kijkt er ook supersnel doorheen, dus het is wel de moeite waard om Facebook even op te starten. De verschillende perspectieven zijn anders dan gewoonlijk en bieden een interessante kijk op de gebeurtenissen. De serie heeft echter niet echt tijd om goed in de karakters te duiken, maar voor de tijd die ze hebben is het goed genoeg.

Five Points krijgt van mij een 6,5! Het is goed en interessant genoeg om eventjes de aandacht vast te houden. Een tweede seizoen zou leuk zijn, maar is geen must. Ondanks de grote cliffhanger op het einde, zit ik niet vol spanning te wachten op een vervolg. Er is nog geen nieuws vanuit Facebook, dus ik ben benieuwd wat het oordeel gaat worden.

We zullen het vanzelf wel zien. Voor nu in ieder geval een korte review voor een zeer korte serie. Bekroond met een 6.5.
Volg Five Points
This Ends With Me