Mariaturi geeft "Feuten - Seizoen 1" een 0.
Geschreven door Mariaturi op 5 november 2012.
1
0

Feuten - Seizoen 1

Omdat ik normaal kokhalzend reageer bij het horen van iets wat ook maar enigszins geassocieerd wordt met de term 'studentenverenigingen', ben ik trots op mezelf dat ik heel de serie Feuten in één zit heb gekeken. En dat met het kritische oog van iemand die niet houdt van het opleggen van vriendschappen, maar iemand die ze liever zelf aan gaat.

'Wat offer je op om erbij te horen? Een grote carrière ligt voor het oprapen, maar je moet eerst binnendringen in een hechte club die drank en seks als bindmiddel lijkt te hebben. Een club waarbij nieuwkomers ontgroend moeten worden. Een club die neerkijkt op alles dat ruikt naar knorren.'

Deze korte inleiding op de achterkant van de DVD-box (twee dvd’s, per dvd vier afleveringen van 25 minuten) geeft eigenlijk al precies aan waar deze serie over gaat. Het begin van een studentenleven bij het corps, maar dan heftig geromantiseerd. De serie draait vooral om hoofdpersoon Bram Wagmans, deze wordt gespeeld door BNN 's nieuwe pretty boy Manuel Broekman. De jongen heeft zijn looks gelukkig mee, aan zijn acteerpotentie twijfel ik. Toch is het vrij aardig deze jongen te volgen in zijn avonturen in deze korte Nederlandstalige serie. Opvallend vond ik vooral dat Tim Murck, die volgens mij zelf ontgroend is op de set van SpangaS, de rol van Olivier de Ruyter zo goed uitvoert. Deze gekke gast die overal schijt aan heeft is een van de redenen waarom je blijft kijken. Natuurlijk worden deze heren ondersteund door de mooie Hanna Verboom als Marie-Claire de Ruyter, zij maakt vast elke serie aangenamer om te kijken.

Het is leuk dat BNN heeft geprobeerd het publiek te laten zien wat het studentenleven bij het corps allemaal inhoudt, ook al is het allemaal niet erg geloofwaardig. Door verschillende schokkende gebeurtenissen in de serie blijf je geïnteresseerd. Verder zit alles qua productie aardig in elkaar voor een korte Nederlandse serie. Een heel aardige serie voor groupies van Manuel Broekman, iedereen die Hanna Verboom heet vind, of mensen die zijn geobsedeerd door het studentenleven maar niet de ballen hebben zelf op stap te gaan. Geweldig is het zeker niet, wel aardig…..
Volg Feuten
Lustrumgala (2)
Lustrumgala (2)