8
Vienna van der Beek geeft "Fear The Walking Dead - Seizoen 2 (DVD)" een 8.
Geschreven door Vienna van der Beek op 5 januari 2017.
0
0

Fear The Walking Dead - Seizoen 2 (DVD)

Dolblij was ik toen ik Fear The Walking Dead seizoen 2 op DVD kreeg. Ik had met veel plezier naar seizoen 1 gekeken en kon niet wachten om met het volgende seizoen te beginnen. Ik had mijn mening eigenlijk al bijna klaar: een fantastische serie. Ja, het is inderdaad in seizoen 2 bijna The Walking Dead in een andere omgeving, maar dat betekent niet dat het geen goede serie is.

Ik hoop dat deze serie niet zo uitgemelkt word als The Walking Dead.

Het seizoen begint waar het eerste seizoen geëindigd is. De groep verlaat Los Angeles op de boot van de mysterieuze Victor Strand. Het eerste deel van het seizoen vindt vooral plaats op deze boot, de Abigail. Zeker komen ze wel eens van de boot af, maar al snel realiseren ze zich dan dat er overal problemen zijn en dat ze elkaar moeten leren te vertrouwen. Iedereen denkt anders over hoe ze met de situatie om moeten gaan, wat voor meer problemen zorgt.

Chris is de weg kwijt na de dood van zijn moeder Liza in het einde van seizoen 1. Ergens voelde ik me schuldig voor deze jongen, maar hij reageerde de dood van Liza af op de mensen die hem alleen maar wilden helpen. Dit zorgde soms voor frustratie. Nick is niet bang voor de walkers, hij heeft namelijk zijn eigen manier gevonden om te kunnen overleven tussen hen. Een deel van de groep heeft hoop dat alles nog goed kan komen, terwijl wij natuurlijk weten dat dat niet gaat gebeuren. Tevens leren ze ook andere overlevenden kennen. Dit is het onderwerp van het tweede deel van het seizoen.
Fear The Walking Dead
© AMC

Je ziet dat de karakters zich steeds meer gaan aanpassen aan de nieuwe wereld, maar ergens toch zichzelf niet helemaal kwijt raken. Ze blijven hun moralen houden. We komen erachter dat anderen die dit niet doen, het alleen maar moeilijker krijgen en in heel andere personen veranderen. Ook doen alle karakters alles ervoor zichzelf en hun familie/vrienden te beschermen. Ze ervaren dat het moeilijk is om hun groep bij elkaar te houden; om te weten of hen dit lukt zou je zelf maar moeten kijken. ;)

Op de DVD staan vijftien video’s van elk twee minuten ongeveer, die de kijkers laten zien hoe een aflevering gefilmd is en hoe de acteurs het ervoeren. De video’s waren erg leuk om eens te bekijken.

Fear The Walking Dead is een serie die ik buiten de walkers om best realistisch vind. Als er echt zoiets zou gebeuren dan denk ik wel dat de wereld er echt zo komt uit te zien als in deze serie. Ik hoorde bijna alleen maar negatieve meningen over dit seizoen, terwijl ik het eigenlijk wel spannend vond. De acteurs zijn allemaal toppers en hebben er een mooi seizoen van gemaakt. Vooral Kim Dickens, Alycia Debnam-Carey en Frank Dillane doen het ontzettend goed. Ergens vind ik Fear The Walking Dead beter dan The Walking Dead. Zelf denk ik dat het komt door de omgeving (op zee en in Mexico) en de karakters. Ik kan niet wachten tot het derde seizoen en ik hoop dat deze serie niet zo uitgemolken wordt als The Walking Dead.
Volg Fear The Walking Dead
The Road Ahead
The Road Ahead