5.5
Bo Verhoef geeft "Famous in Love - Seizoen 1" een 5.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 5 juni 2017.
1
1

Famous in Love - Seizoen 1

Ik hou van hele complexe series, maar ook van hele simpele. Series die je makkelijk achter elkaar op een zaterdag kan kijken terwijl je je huishoudelijke klusjes er naast doet. Ik vind dat heerlijk maar die series zijn er niet veel meer. Niet omdat ze niet geproduceerd worden, maar puur omdat ze vaak niet worden vernieuwd. Eigenlijk zonde, want er zitten soms echt wel leuke verhalen en haakjes aan, maar helaas te duur voor verdere productie. Famous in love is zo een simpele serie, maar ik ben fan. Een stiekeme fan weliswaar, want tot nu toe is het nog niet zo populair in Amerika als ze hadden gehoopt. Nu hoop ik dat alsnog veel mensen gaan bingewatchen en net als ik ook fan worden.

In de recensie over de eerste aflevering vertelde ik al met welke mensen je te maken hebt in de serie. De hoofdpersoon is Paige (Bella Thorne). Zij woont samen met haar twee beste vrienden, Cassandra en Jake, samen in Hollywood. Paige wordt gecast als hoofdrolspeelster in een grote speelfilm. Haar tegenspeler is Rainer, een jongen die al sinds kinds af aan acteur is. Rainers moeder Nina is de bazin van de film en is dus verantwoordelijk voor alles wat met de acteurs of met de film te maken heeft. Alan Mills is echter weer de baas van de studio, waar Nina verantwoording aan moet afleggen. Daarnaast heb je nog wat co-sterren, namelijk Jordan, Tangey en Alexis, en mensen die horen bij de Hollywood wereld.

Mijn recensie sloot ik af met de vraag of er meer in de serie zat of dat er een verdiepingsslag zou worden gemaakt. Hoe meer afleveringen je kijkt, hoe meer je over elke karakter te weten komt. Er komen persoonlijke verhaallijnen, verrassende wendingen en bijzondere karakterontwikkelingen. Maar een echte verdieping? Nee dat nog niet. Uiteindelijk is het gewoon een simpele serie die voor veel vermaak zorgt.

Wat ik wel goed vind? De serie onderscheidt zich van de andere series. Het is een verhaal dat begint bij het echte begin. Bij een normale studente die niet echt om rijkdom en roem geeft en uiteindelijk langzaam wel in een beroemdheid verandert. Met alle positieve en negatieve gevolgen van dien. Maar ik had er wel meer van verwacht, vooral van I. Marlene King (producer van Pretty Little Liars). Als mensen getipt zijn voor deze serie, omdat het een serie van King is, zorg er dan voor dat je geen verwachtingen hebt. Want het haalt het niet bij het succes van het eerste seizoen van Pretty Little Liars. Eigenlijk zou je het niet eens mogen vergelijken, zo ver ligt het uit elkaar.

Toch heb ik het al verklapt. Ik ben fan. Ik vind het heerlijk wegkijken, ik vind het verhaal leuk en vermakelijk en ik vind de acteurs en actrices verrassend. Een goede serie is het niet en ik acht de kans dat er een tweede seizoen komt heel erg klein. Maar als dat tweede seizoen er komt, ga ik zeker kijken. Omdat een simpele, niet complexe serie op zijn tijd gewoon erg prettig is. Als je een hele goede serie zoekt, sla Famous in Love dan even over. Maar wil je net als ik gewoon even gezellig bingewatchen? Dan zit je met Famous in Love helemaal goed!
Volg Famous in Love
The Good, The Bad and The Crazy
The Good, The Bad and The Crazy