6.5
Bo Verhoef geeft "Famous in Love - Eerste aflevering" een 6.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 1 Mei 2017.
0
0

Famous in Love - Eerste aflevering

Drie jongvolwassenen en huisgenootjes willen groot worden in de entertainment wereld. Paige (Bella Thorne, Shake it Up) en Cassandra (Georgie Flores) proberen ontdekt te worden als actrices. Hun vriend Jake (Charlie DePew) wil graag doorbreken als scriptschrijver. Wanneer Cassandra naar een open auditie gaat voor de grote speelfilm ‘Locked’, overtuigt ze Paige om mee te gaan. Hier begint de eerste aflevering mee en zet meteen de toon voor de rest van de aflevering. Paige valt op tijdens de auditie en bij co-ster Rainer (Carter Jenkins) en krijgt natuurlijk de rol. Vanaf dat moment rolt ze in het Hollywood-leventje en wordt ze een superster, met alles er op en er aan.

Naast de huisgenoten zijn er nog meer groepen mensen in het leven van Paige, vooral nadat ze de rol heeft gekregen. Zo zijn er de andere sterren. Naast Rainer is er een nog een mannelijke co-ster en beste vriend van Rainer, Jordan Wilder (Keith Powers). Het duo heeft een bijzonder ingewikkelde relatie, maar dat er een bromance is, valt niet te ontkennen. Daarnaast is er het vriendinnen duo Tangey (Pepi Sonuga), R&B ster en ex-vriendin van Rainer, en Alexis (Niki Kloss), een stoeipoes die in staat is om het met iedereen te doen als het haar maar iets oplevert. Ten slotte zijn er natuurlijk ook nog volwassen personages, namelijk Rainers moeder Nina (Perrey Reeves) en Alan Mills (Shawn Christian). Alle rollen worden in de eerste aflevering al enigszins geschetst. Je krijgt al snel een idee wie je gaat zien in de afleveringen en wie eendagsvliegen zijn. In de eerste aflevering zie je echter nog niet echt verdieping van de rollen, maar hoeveel kun je nu echt weergeven in 40 minuten?

Ik was niet bekend met de acteurs en liet me ook bij deze serie verrassen. Ik had geen idee wat ik moest verwachten en kwam er pas de dag voordat ik het ging kijken achter dat het een serie is van dezelfde schrijfster als Pretty Little Liars. Een boek die is omgetoverd tot televisieserie, natuurlijk een bekend verhaal. Maar zal het net zo succesvol worden als Pretty Little Liars? Ik keek die laatstgenoemde serie ook en ben er na zoveel seizoenen wel een beetje klaar mee. Echter wat die serie wel had vanaf aflevering 1 en wat bij Famous in Love een beetje mist is spanning. Er is geen stalker of moordenaar (nog niet natuurlijk, je weet het nooit) en al helemaal geen onbekende spion in een zwarte hoodie.

Toch vind ik Famous in Love uitermate interessant en vermakelijk. Het is een heerlijk niemendalletje en het kijkt lekker weg. Daarnaast vind ik de mensen die er in spelen schitterend op het scherm, dus ik klaag niet. Maar ik vraag me wel af of er meer zit in deze serie. Blijft het bij het makkelijke verhaal van de liefdesdriehoek en de ineens ontdekte actrice of zal het nog meer verdieping krijgen? Eén ding is in elk geval zeker: ik blijf voorlopig nog wel even kijken.
Volg Famous in Love
The Good, The Bad and The Crazy
The Good, The Bad and The Crazy