8
anonymous geeft "Family Guy - Seizoen 3 & 4" een 8.
Geschreven door anonymous op 3 januari 2013.
0
0

Family Guy - Seizoen 3 & 4

Iedereen is inmiddels wel bekend met de familie uit het stadje Quahog. De familie bestaat uit een “standaard” Amerikaans gezin, 2 ouders, 3 kinderen en een hond. De ouders zijn Peter (Seth MacFarlane, Ted) en Lois Griffin (Alex Borstein, Dinner for Schmucks). De kinderen zijn Chris, Meg, en Stewie en de hond heet Brian. Zoals in de meeste animatieseries duurt een aflevering circa 20 minuten en volgen we 2 a 3 verhaallijnen per afleveringen van diverse onderdelen uit het gezin. Family Guy weet zich te onderscheiden van de diverse andere series door de grens op te zoeken zoals South Park, maar minder grof. Ook is het kritisch op de hedendaagse maatschappij, en de hedendaagse beroemdheden die vaak een verschijning hebben in een aflevering. Maar ze weten ook het verleden te pakken, door bijvoorbeeld een parodie op Star Wars te maken. Ook heeft Peter herhaaldelijk een flashback die totaal nergens op slaat, maar je erg aan het lachen zal krijgen.

In seizoen 3 en 4 is de kwaliteit net wat scherper gesteld dan de vorige seizoenen. Na seizoen 1 en 2 was de serie eigenlijk gecancelled, maar het mocht toch terugkomen op een andere zender. De dvd van seizoen 3 bevat ook daadwerkelijk het 3e seizoen zoals het is uitgezonden in Amerika, en heeft onder andere Bill Cosby, Will Ferrell, en de band KISS als bekende mensen die erin zitten. In dit seizoen zijn er onder andere afleveringen waarin Brian een drugshond word, maar eraan verslaafd raakt. Peter wil een carrièreswitch beginnen en wordt visser. Lois gaat een vechtsport leren en Stewie probeert al het sperma van Peter uit te roeien zodat hij het jongste kind zal blijven.

De DVD box van seizoen 4 bevat de helft van het officiële uitgezonden seizoen 4 in Amerika. Deze box loopt tot en met de 13e aflevering van seizoen 4. In dit seizoen zijn onder andere Mel Gibson, James Woods, Patrick Steward en Kermit the Frog te zien. Naar mate de seizoenen verder vorderen zul je zien dat er steeds meer bekende mensen in de serie zitten. De serie raakt steeds gewilder, en mensen willen graag een klein rolletje spelen in de serie. In de afleveringen op de dvd zien we onder andere dat Lois een lingerie model wordt, raakt Brian verliefd op een lerares en verkoopt Peter zijn dochter Meg om van de schulden af te komen.

Family Guy wordt tegenwoordig in Nederland op Comedy Central uitgezonden. Als het op tv is en ik zap er langs, blijf ik altijd even hangen. Alleen als je teveel afleveringen na elkaar kijkt, wordt je wel wat simpel. Gelukkig zit er geen echte doorlopende verhaallijn in en kun je verder kijken wanneer je maar wil.

Al met al is het een vermakelijke serie die de grens opzoekt, maar dat wel netjes doet. De serie is daarom ook 12+, wat niet meer dan logisch is, aangezien mensen onder de 12 de grappen ook niet zullen snappen. Mocht je een dvd zien liggen van Family Guy voor weinig geld, neem hem mee. Je zult er geen spijt van krijgen. 4 uit 5 hoofdjes van Stewie.
Volg Family Guy
Faith No More
Faith No More