8
Jessica Dillema geeft "Enlisted - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door Jessica Dillema op 15 januari 2014.
0
0

Enlisted - Eerste aflevering

Enlisted in de nieuwste komedie serie van de zender FOX. Eigenlijk had Enlisted al in première moeten gaan op 8 november 2013, maar uiteindelijk hebben ze de serie verplaatst naar januari in de hoop dat de serie beter zal presteren door het promoten van de serie tijdens de Football Playoffs. Ik was zelf erg nieuwsgierig naar deze nieuwe komedie serie. Dit had mede te maken met het feit dat ik Parker Young al kende uit de komedie serie Suburgatory. Ik was al snel fan van zijn personage en baalde ik toen ik hoorde dat hij minder te zien zal zijn in het nieuwe seizoen van Suburgatory. Gelukkig kunnen we zijn grappige capriolen en uitspraken alsnog beleven in Enlisted, dus laten we hopen dat de serie nog een tijdje op de buis blijft.

Enlisted draait om drie broers. Pete, Derrick en Randy Hill. Pete (Geoff Stults, The Finder) is de oudste van de drie en moet nadat hij een fout maakt tijdens zijn missie in Afghanistan verplicht terugkeren naar de basis. In Fort McGee, Florida moet hij als peloton sergeant van het peloton Rear D optreden, het peloton van zijn twee broertjes. Derrick (Chris Lowell, Private Practice) is de cynische middelste broer. Hij neemt het soldaat zijn met een korreltje zout en vindt alles dat zijn jongste broer doet maar overdreven, hij maakt liever gewoon wat lol. Randy (Parker Young, Suburgatory) vindt het soldaat zijn echter geweldig en idoleert zijn oudste broer. Hij wacht Pete dan ook op met een banner met glitter en staat als een gek op en neer te huppelen van enthousiasme. Zoals Derrick het mooi benoemt: “Als een groupie bij een One Direction concert”.

Rear D is de eenheid met de achtergelaten soldaten, de soldaten die de families van de soldaten die wel uitgezonden zijn onderhouden door bijvoorbeeld een zoekgeraakte hond terug te vinden. Als ik kijk naar acteerkunsten is Geoff Stults wel duidelijk de minste van de drie hoofdrolspelers. Lowell en Young steken er met kop en schouders bovenuit en zijn geweldig om naar te kijken. Lowell en Young spelen twee compleet tegenover elkaar staande personages en dit levert een geweldig contrast op en de chemie tussen de twee acteurs blijkt ook heel goed te werken. Andere rollen zijn weggelegd voor de grote leider van Rear D, Donald Cody (Keith David), die zijn voet verloren heeft en dit graag naar voren brengt in gesprekken, en voor Jill Perez (Angelique Cabral), de stoere vrouw die het concurrerende peloton op de basis traint.

Verwacht geen kwalitatief hoogstandje van Enlisted, je zult namelijk het ene na het andere stereotype tegenkomen. Zo moet Pete namelijk een peloton met allemaal buitenbeetjes trainen. Hoewel dit grappig kan zijn – denk maar eens aan die films van vroeger zoals Police Academy – kan dit ook gevaarlijk zijn. Misschien is het net teveel extra, ik zou de serie namelijk liever meer gefocust zien op de relatie tussen de drie broers. Desalniettemin weet de serie mij enorm aan het lachen te krijgen. De grappen zijn soms zo fout of slecht dat ze juist geweldig zijn en dat is ook moeilijk klaar te spelen gezien dit soort foute grappen echt goed geschreven en gespeeld moeten zijn om daadwerkelijk te werken. En dat lukt! Als ik kijk naar alle komedie series die het afgelopen half jaar in première zijn gegaan staat Enlisted toch zeker in mijn top drie, samen met The Crazy Ones en Trophy Wife. Voor mij is deze serie absoluut geslaagd. Het is twintig minuten lang continu lachen, dus ik kijk zeker uit naar de volgende aflevering!
Volg Enlisted
Alive Day
Alive Day