8
Bo Verhoef geeft "Elite - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door Bo Verhoef op 20 december 2019.
0
0

Elite - Seizoen 2

De overbevoorrechte tieners van de Spaanse middelbare school Las Encinas zijn weer terug en even hormonaal gedreven, losbandig en achterbaks als altijd. Misschien kun je je nog herinneren dat mijn recensie over het eerste seizoen niet per se lovend was. Er werd heel veel geschreven over het eerste seizoen van Elite en de verwachtingen waren erg hoog. Die verwachtingen werden destijds niet gehaald.

Dit tweede seizoen is beter dan het eerste, maar toch mag er nog wel wat gebeuren om ervoor te zorgen dat seizoen drie een knaller wordt. Let op, deze recensie bevat spoilers over seizoen een, dus mocht je dat seizoen nog niet gekeken hebben, doe dat dan vooral eerst!

Als je fan was van het eerste seizoen, biedt dit tweede seizoen je ook zeker uren aan kijkplezier.

Het tweede seizoen gaat door waar seizoen een eindigde. Als kijker kwam je erachter wie de echte moordenaar van Marina was. Polo, de beste vriend van Marina’s broer, sloeg Marina met de beurstrofee van de school. Nano en Samuel vonden Marina bebloed op de rand van het zwembad liggen. Nano’s strafblad maakte hem echter hoofdverdachte en hij belande in de gevangenis. De grote vraag aan het einde van het eerste seizoen was of de studenten en de politie achter de echte moordenaar zouden komen en wat er met iedereen zou gebeuren.

Seizoen twee draait dan ook om de vraag of Marina wel of niet gerechtigheid zal krijgen. Samuel probeert er het hele seizoen achter te komen wat er echt met Marina is gebeurd en wie de echte dader is. Hij gelooft namelijk niet dat Nano er iets mee te maken heeft. Seizoen twee focust echter ook op een nieuw mysterie, waarbij een student is verdwenen en iedereen op zoek gaat naar hem/haar. De serie is dus hetzelfde opgebouwd als het eerste seizoen. Je komt er al snel achter wie er wordt vermist en als kijker ben je benieuwd naar alle gebeurtenissen. Alle afleveringen tot en met de laatste aflevering gaan dan ook, net zoals het eerste seizoen, in op hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat de waarheid is achter de vermissing.

De antwoorden rondom Marina’s dood kunnen worden gevonden bij Carla. Samen met Polo en Christian is zij de enige die weet wat er is gebeurd die avond. Carla probeert alleen haar eigen hachje te redden. Ondertussen drijft Guzman’s woede hem tot alcohol en drugs, worstelen Omar en Ander met hun relatie vanwege hun ouders en lijdt Polo onwijs onder zijn eigen schuldgevoel. Lu komt terecht in een liefdesdriehoek met Nadia, terwijl haar eigen geheimen ook langzaam maar zeker boven water komen. Nadia probeert te overleven in een wereld die enorm tegenstrijdig is met haar eigen cultuur. En als kerst op de taart zijn er ook nog enkele nieuwe karakters die voor een hoop roddels en opschudding zorgen.

De karakterontwikkeling bij alle karakters dit seizoen is enorm groot. Je krijgt meer te weten over de verschillende achtergrondverhalen en de serie bespreekt nog meer maatschappelijke kwesties dan het al deed in seizoen een. Ik heb dan ook het gevoel dat het hele tweede seizoen meer draaide om de verdieping van alle personages, dan het vertellen van het verhaal. Het was zeker weer vermakelijk om te kijken en ik heb dit seizoen echt in een rap tempo uitgekeken, maar de rode draad en daarmee ook de onthulling van het tweede mysterie van de serie stelde me stiekem wel teleur.

Het is misschien niet helemaal perfect, maar het mysterie en de personages zijn denk ik genoeg om je tot het einde van het seizoen vast te houden. Als je fan was van het eerste seizoen, biedt dit tweede seizoen je ook zeker uren aan kijkplezier. De heerlijke melodrama’s en tienerproblemen zorgen voor genoeg vermakelijke momenten.
Volg Elite
I'm Gonna End This Forever
I'm Gonna End This Forever