Frederika Reihs geeft "Elementary - Seizoen 4 (DVD)" een 8.
Geschreven door Frederika Reihs op 4 Mei 2022.
2
0

Elementary - Seizoen 4 (DVD)

Elementary, een spannende vertolking van het verhaal van Sherlock Holmes en Dr. Joan Watson.

Elementary, een spannende vertolking van het verhaal van Sherlock Holmes en Dr. Joan Watson. Inmiddels aangekomen bij seizoen 4 heeft de serie een nieuwe wending aangenomen. Seizoen 3 heeft de nodige drama laten zien tussen Holmes en Watson, een seizoen waarin ze bijna uit elkaar zijn gegroeid. Ook in het nieuwe seizoen blijft deze drama zich afspelen, aangezien Holmes worstelt met zijn verslaving. Maar niet alleen zijn verslaving staat centraal in dit seizoen, ook de band van Holmes met zijn vader wordt in dit seizoen met ons gedeeld.

Elementary
© CBS

Deze vertolking van het verhaal van Holmes en Watson is zeker wel een van mijn favorieten. Een detective, die moorden gaat oplossen door deductie en zijn kennis gaat overdragen op zijn leerling. Een detective serie zoals alle anderen, maar met een twist. Holmes wordt perfect vertolkt door Jonny Lee Miller die het onderste uit de kan haalt. Hoe verder we in deze serie komen, hoe meer we te weten komen over Holmes als persoon en in relatie tot zijn familie en vrienden. Morland Holmes, Sherlock Holmes zijn vader, is er dit seizoen om Sherlock uit de problemen te helpen en zijn baan te laten behouden. Maar of dit allemaal wel aan de goede kant van de wet staat, dat betwijfelt Watson. In het vierde seizoen is de groei van de karakters al goed merkbaar. Waar Joan Watson in het begin nog wat timide was en terughoudend bij het oplossen van zaken, laat ze nu steeds meer van zich horen en is niet meer iemand om te onderschatten.

Elementary
© CBS

De DVD bevat alle afleveringen van het vierde seizoen inclusief ondertitelingen in het Nederlands. Maar er zit ook een goede dosis bonus materiaal inbegrepen. Er staan enkele verwijderde scenes op die altijd goed beeldmateriaal vormen, de cast en crew wordt eens goed onder de loep gehouden en er wordt aandacht besteed aan de vader van Holmes en het karakter hierachter. Genoeg beeldmateriaal voor eens goed in dit vierde seizoen te duiken en alles te weten te komen van deze spannende serie.
Volg Elementary
Their Last Bow
Their Last Bow