7.5
anonymous geeft "Dynasty (2017) - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 19 Oktober 2017.
3
1

Dynasty (2017) - Eerste aflevering

Series uit de jaren 80, ze zijn tijdloos en blijven kijkers trekken. Niet zo vreemd dus, dat er na de reboot van Dallas ook een nieuwe versie komt van Dynasty (2017). Macht, wellust, afpersing en een dosis seks. Juist, Dynasty (2017) is terug. Of, liever gezegd, Dynasty (2017) is er weer. Want de serie gaat niet verder, daar waar het ooit in de jaren 80 eindigde. Nee, het verhaal begint opnieuw. En, voor een hele grote groep kijkers, die de serie nog niet kennen, zal de serie een welkome gast zijn.

Dynasty (2017) draait om de familie Carrington. Met vader Blake (Grant Show, Devious Maids) aan het hoofd. Hij is gescheiden en heeft een relatie met de jongere Cristal Flores (Nathalie Kelley, The Vampire Diaries). Blake heeft twee kinderen: de verwende dochter Fallon (Elizabeth Gillies, Sex&Drugs&Rock&Roll) en de milieubewuste homoseksuele zoon Steven (James Mackay, The Leftovers). Fallon zit niet te wachten op de komst van Cristal, ze vreest, en niet geheel onterecht, dat haar vader Cristal aanwijst als nieuwe directrice in plaats van haar. En zo is vete één al geboren. Nog voordat er een bruiloft plaatsvind, is de eerste catfight al een feit.

[image-86620] Als je Dynasty (2017) vergelijkt met de oude versie kent het wel wat veranderingen. Zo is in de 2017 versie Sammy-Jo (Rafael de la Fuente, Empire) een man, in plaats van een blonde dame. Cristal is een heel stuk jonger, en Jeff Colby (Sam Adegoke, Switched at Birth) is een heel ander type dan John James was in de jaren 80 versie. Als kijker en fan van Dynasty (1981) herken ik sommige karakters en ben ik benieuwd of ze bepaalde verhaallijnen terug gaan brengen in de nieuwe versie. Om spoilers te vermijden zal ik die verhaallijnen hier maar niet opschrijven.

Dynasty (2017) is vermakelijk, maar geen hoogstaande serie. Het kijkt gemakkelijk weg en heeft een bepaalde sfeer, die meer CW series hebben. De vergelijking met Devious Maids is snel gemaakt. Dit komt mede doordat Grant Show en Brianna Brown (die maar één aflevering meespeelt) beiden te zien zijn in die serie. Verder zijn veel leden van de cast bekend uit andere, soms nog lopende, series. Ik noem een Once Upon A Time, Revenge en The Vampire Diaries.

Wil een kijkje nemen in het leven van de rijkste familie ter wereld, dan ben je welkom in hun leven

Netflix heeft de serie meteen opgepakt en met elke donderdag een nieuwe aflevering, zit het voorlopig wel snor met de rijke magnaten uit Denver. Dus houd je van verwende nesten, intriges en wil een kijkje nemen in het leven van de rijkste familie ter wereld, dan ben je welkom in hun leven.
Volg Dynasty (2017)
Catch 22
Catch 22