Doctor Who

8.4 / 10
48 min
Sciencefiction
Volg deze serie
Bekijk trailer
Leuk?
1
1
Bekijk stemmen

Doctor Who: Capaldi neemt afscheid, startdatum seizoen 10

In 2013 nam Peter Capaldi het stokje over van Matt Smith als twaalfde Doctor. Terwijl het elfde seizoen al is aangekondigd zal Capaldi na het aankomende tiende seizoen het stokje overdragen aan een ‘nieuwe’ Doctor. Capaldi zal nog wel de kerstspecial doen in 2017. Wie de nieuwe Doctor Who gaat worden is nog niet bekend gemaakt. Capaldi maakt het nieuws via Twitter bekend: “Het (het tiende seizoen van Doctor Who) zal mijn laatste zijn…Ik voel dat het tijd is om verder te gaan.” – Peter Capaldi #Doctor Who.


Maar Capaldi is niet de enige die afscheid gaat nemen van Doctor Who na het tiende seizoen. Ook showrunner Steven Moffat zal dan vertrekken bij de sciencefictionserie. Het goede nieuws is dat op 15 april 2017 het tiende seizoen van start zal gaan bij de BBC.


Vind jij het jammer dat Capaldi weggaat als twaalfde Doctor Who?


Peter Capaldi en Steven Moffat
Vorige aflevering
The Timeless Children
The Timeless Children
12x10
Leuk?
1
1
Bekijk stemmen

Reacties (7)

avatar_sarlottje
31 jan 2017 12:03 -
Eindelijk! Ik vond capaldi geen leuke doctor Who en ben dus blij dat er een andere komt!
Reageer
avatar_H3nDri3
31 jan 2017 12:49 -
Ben er ook niet rouwig om. Capaldi is een goed acteur, maar ik vond hem als Doctor niet veel aan. Het vertrek van Moffat betreur ik ook niet. Het is misschien wel goed voor de serie als hij wat afstand neemt.

Ik hoop dat de 13e Doctor en de nieuwe showrunner het weer wat luchtiger gaan maken vanaf seizoen 11. Vond de seizoenen met Capaldi te duister worden.
Reageer
avatar_xxAppel
31 jan 2017 16:14 -
Wel jammer, Capaldi had niet dezelfde flair als Matt Smith of David Tennant, maar ga hem toch missen.

En ik geloof dat het Stephen Moffat is, niet Peter Moffat? Stephen Moffat heeft mooie afleveringen gemaakt, zoals Blink, maar de verhaallijnen die hij af en toe bedacht voor de seizoenen waren erg vergezocht en soms gewoonweg vreemd.
Reageer
avatar_Roeman
31 jan 2017 16:21
Het is gewijzigd, bedankt voor je oplettendheid. Zoveel namen in zoveel nieuwsberichten af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer ;-)
Reageer
avatar_tweemaalh
31 jan 2017 16:48 -
Ik vond hem een prima Doctor, maar het probleem zat hem vaak in de scripts. Nu Capaldi weggaat kunnen ze de Moffat-periode mooi afsluiten, lijkt me.
Reageer
avatar_sarlottje
31 jan 2017 17:26 - 31 jan 2017 17:26
Maar je moet Moffat ook niet afdoen als een slechte showrunner, ik bedoel hij is een van de bedenkers van Sherlock. En dat is zeker geen slechte serie!!
Reageer
avatar_tweemaalh
31 jan 2017 19:08
Klopt inderdaad. Sherlock was één van zijn succesnummers, en hij heeft wel meer goede dingen gedaan, zoals Jekyll en Coupling. De eerste paar seizoenen van Doctor Who onder hem waren ook best prima. Ook losse Doctor Who-afleveringen van zijn pen zijn sterk. Denk aan Blink, Silence in the Library, The Girl in the Fireplace.

Maar vooral tijdens zijn latere Doctor Who-seizoenen is de serie veranderd, en niet altijd op een positieve manier. Moffat wil steeds verder gaan, groter uitpakken, en de grenzen van het genre opzoeken, maar slaagt daar keer op keer gewoon niet in. En dat frustreert veel kijkers (onder wie mijzelf)
Reageer