8
anonymous geeft "Divorce - Seizoen 2" een 8.
Geschreven door anonymous op 27 Mei 2015.
1
0

Divorce - Seizoen 2

Met ruim twee miljoen kijkers elke week heeft RTL4 een kijkcijferkanon in huis gehaald. Het was dan ook niet verwonderlijk dat er een tweede seizoen van Divorce op de buis zou komen. En nog voor het verschijnen van dit tweede seizoen, werd al bekend gemaakt dat er een derde seizoen komt. Het 'drie mannen in één huis'-format werpt zijn vruchten af. En toegegeven: Divorce is een heerlijke, eerlijke, herkenbare en erg komische serie. Daarnaast speelt mee dat de cast er mag zijn. Na Gooische vrouwen was Nederland weer toe aan een goede Nederlandse komedie. Natuurlijk kunnen we in bijna elke komedie van Nederlandse bodem één persoon toevoegen: Linda de Mol.

Met haar introductie in het eerste seizoen van Divorce, waarin ze de cardiologe van David (Dirk Zeelenberg) speelt, zet Linda weer een perfect personage neer. Het is even wennen om niet de Gooische, wulpse, sexy huisvrouw te zien die ze was in Gooische vrouwen, maar daar komt al snel verandering in. In Divorce speelt ze een een nogal gecompliceerde arts, die alles van het lichaam weet, maar er eigenlijk niets van moet hebben. Voor David is dat dus, na het hele debacle met Tamar (Carly Wijs), een spannend iets. Want David zou David niet zijn, als hij alles op alles zou zetten om deze dame in zijn hart, huis en bed te krijgen.

Na het eerste seizoen, waarin we kennismaken met de drie (bijna)gescheiden mannen, gaat het tweede seizoen op dezelfde voet verder. Verleiden, liefhebben en eigenlijk toch graag terug willen naar de ex. Dat laatste staat centraal in dit tweede seizoen. Joris (Waldemar Torenstra) heeft Joyce (Katja Herbers) achter zich gelaten, maar voelt zich toch weer tot haar aangetrokken. Als Joyce dan ook een een grote beslissing neemt, buiten Joris om, is het hek van de dam. Boudewijn (Jeroen Spitzenberger) doet wat Boudewijn altijd doet. Hij blijft jagen op al het vrouwelijk schoon, maar zijn ex-vrouw blijft voor hem de liefde van zijn leven. David heeft Tamar achter zich gelaten, maar als zij iets krijgt met iemand van de school van hun dochter, komt de jaloezie toch weer om de hoek kijken. Hoe erg de mannen ook hun best doen, ze kunnen hun exen niet achter zich laten.

Joyce speelt in het tweede seizoen een grote rol. Naarmate het seizoen vordert wordt ze irritanter en irritanter. Bij veel kijkers galmt haar stem, zelfs na de aftiteling, nog steeds door het hoofd. Er is niemand die de naam Joris perfecter en irritanter uit kan spreken. Zelfs Joris begint zich te irriteren aan haar. Toch blijft hij zijn benen onder zijn kont uitlopen. Joyce maakt daar graag gebruik, of liever gezegd, misbruik van. Uiteindelijk krijgt Joris er iets moois voor terug. Hoe het de andere twee mannen vergaat, bekijk het in het tweede seizoen. Inmiddels zijn er drie seizoenen van Divorce op dvd verschenen. Pak dus een deken, een kop thee, koffie of bier en zie hoe de mannen hun leven enigszins op de goede weg proberen te krijgen, met alle hilarische gevolgen van dien.
Volg Divorce
Wonderen
Wonderen