7
anonymous geeft "Dexter - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door anonymous op 8 Mei 2013.
0
0

Dexter - Seizoen 3

“Tonight is the night”. Met deze befaamde woorden begon Dexter Morgan in seizoen 1 met zijn verhaal en het moorden. Inmiddels zijn we 2 seizoenen verder, en gaat Dexter vrolijk verder met waar hij mee bezig was. Of toch niet?

Dexter, gespeeld door Michael C. Hall (Six Feet Under), vertelt het verhaal van Dexter Morgan, een bloedspatpatroononderzoeker voor Miami Homicide . Dit houdt in dat hij aan de hand van bloedspetters kan zien hoe iemand om het leven is gebracht. Ook al het DNA-verhaal achter het bloed zit in zijn repertoire. Maar Dexter heeft een duistere zijde. Hij kickt namelijk op het moorden. Dit wel enkel via de code: iemand moet dood als hij niet gepakt is door het gerecht maar wel strafbaar is.

In dit derde seizoen beginnen we eigenlijk weer opnieuw. Er is een nieuwe seriemoordenaar, en Dexter heeft weer diverse dingen in zijn privéleven. Maar dit seizoen pakt hij het iets anders aan. Dexter raakt namelijk bevriend met een locale advocaat, Miguel Prado, gespeeld door Jimmy Smits (L.A. Law), en begint steeds meer van zijn duistere kant, zijn “dark passenger”, te delen met hem. Dit vertrouwen wat Dexter aan Prado geeft wordt steeds meer, en werkt toe naar een sterke climax van het seizoen.

De zus van Dexter, Debra, gespeeld door Jennifer Carpenter (White Chicks), krijgt ook een meer prominente rol in dit seizoen. Ze wordt steeds belangrijker binnen Miami Homocide en is minder emotioneel en kwetsbaar naar mijn idee. En ze is erg leuk om naar te kijken.

Nieuw in dit seizoen is Joey Quinn, gespeeld door Desmond Harrington (Gossip Girl). Hij is de partner van Debra in Miami Homicide, en het is maar de vraag of Debra hem wel kan vertrouwen. Hij speelt het erg strak, en is een echte ruige agent in zijn ondervragingen.

De seriemoordenaar van dit seizoen is een “skinner”. Hij jat stukken huid van zijn slachtoffers. Wie de skinner nou daadwerkelijk is zie je pas richting het einde van het seizoen, en dat maakt het best spannend. De uiteindelijke ontknoping tussen Dexter, Prado, en de skinner is een beetje een anticlimax naar mijn idee, en had wat spectaculairder gemogen.

Al met al voelt het derde seizoen van Dexter enerzijds nieuw, en anderzijds toch erg vertrouwd. De nieuwe weg die ze in zijn gegaan in dit seizoen is een interessante, maar had naar mijn idee beter gedaan kunnen worden. Gelukkig gaat Dexter in seizoen 4 door met misschien wel het beste seizoen, dus ik zou je aanraden om seizoen 3 door te kijken, desnoods puur om wat er na zal komen. Het seizoen is niet slecht, maar kon vele malen beter. 3.5 uit 5 bloedspetters.
Volg Dexter
Remember the Monsters?
Remember the Monsters?