anonymous geeft "Devious Maids - Seizoen 1" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 5 november 2013.
0
0

Devious Maids - Seizoen 1

“Who killed Flora?” Dat is de grote vraag die de gemoederen van deze serie bezig houdt.

Marc Cherry (maker van Desperate Housewives), werd gevraagd om een pilot te maken van Devious Maids. Deze pilot resulteerde in een erg leuke, zomerse en gezellige serie. Een serie die qua gevoel toch wel iets weg heeft van Desperate Housewives. Dat heeft denk ik mede te maken met het feit dat Eva Longoria de serie heeft geproduceerd.

De serie gaat over Rosie (Dania Ramirez, Heroes), Carmen (Roselyn Sanchez, Without A Trace), Zoila (Judy Reyes, Scrubs) en Flora (Paula Garcés, Warehouse 13), vier Latijns-Amerikaanse poetsvrouwen in Beverly Hills. Zij werken voor een paar rijke acteurs en zakenlui uit Hollywood. Wanneer huishoudster Flora in de eerste aflevering wordt vermoord, is het snel duidelijk dat er veel meer speelt dan slechts een moord.

Als later Marisol (Ana Ortiz, Ugly Betty) haar intrede maakt als nieuwe poetshulp en zij allerlei vragen begint te stellen over de moord op Flora, weigeren de andere dames daarover iets los te laten. De rijken van Beverly Hills hebben meer geheimen dan ze bij kunnen houden. Langzaamaan begint de gouden verf af te bladderen en komen we achter het ware gezicht van deze rijken.

De serie begint met Evelyn Powell. Zij vraagt zich in de eerst minuten na de moord op Flora af hoe haar huis nu schoon moet worden en wie alle rotzooi van het feestje op zal ruimen. De rijken zijn niet alleen stinkend rijk; ze zijn ook nog eens egoïstisch en vreselijk ijdel. En dat voel je. De vraag die je de hele tijd bezig houdt is dan ook: wie vermoordde Flora?

Elke aflevering krijg je een kijkje in het leven van de rijken van Beverly Hills, gezien door de ogen van hun huishoudsters. Nu zijn deze huishoudsters niet zomaar poetsdames, ze zijn de beste vriendinnen van de bewoners. Terwijl de mannen vreemdgaan, storten de vrouwen hun hart uit bij de poetsmeiden. Later worden al deze sappige verhalen, tijdens de lunch, gedeeld tussen de dames.

Elke 'maid' heeft haar eigen charmes. Carmen jaagt haar dromen na. Zoila werk al zo lang voor Geneviève Delatour, dat ze zich mengt in haar liefdesleven. Marisol is de wijze, nuchtere huishoudster. Ik denk dat iedereen wel een favoriet heeft. Mijn favoriet: Rosie. De ietwat aandoenlijke en naïeve huishoudster van Peri en Spence Westmore.

Ik vind Devious Maids een erg leuke serie. Het is grappig, hartverwarmend en spannend. Naarmate je verder in de serie komt, leer je de achtergronden van iedereen kennen. Er zitten mooie en soms trieste verhalen verscholen achter mooie parelwitte glimlachen. Ik ben dan ook erg blij dat er een tweede seizoen komt van Devious Maids. Er zitten nog zoveel verhalen verscholen achter dikke eikenhouten deuren. Geheimen die schreeuwen om vrijgelaten te worden in een nieuw seizoen.
Volg Devious Maids
Grime and Punishment
Grime and Punishment