7
anonymous geeft "Devious Maids - Eerste aflevering" een 7.
Geschreven door anonymous op 11 juli 2013.
0
0

Devious Maids - Eerste aflevering

Er zijn al zoveel programma’s gemaakt over de ‘rich and famous’ die in Beverly Hills leven, en daarom is het geen verrassing dat een volgende serie voor een ander perspectief moet zorgen. In de nieuwe serie Devious Maids gaat het over de mensen die ze helpen, namelijk de schoonmaaksters van de vele beroemdheden. We volgen vijf Latina meiden, met allemaal hun eigen ambities en dromen, die hun geluk zoeken terwijl ze ook nog de moord van een van hun collega’s proberen op te lossen. De eerste aflevering zet zeker de toon voor de rest van het seizoen, maar de vraag is hoe lang de spanning opgebouwd kan worden en of het niet meer van hetzelfde is.

Aflevering één begint sterk met een shot van een feestje in een enorme tuin in Beverly Hills met mooie, rijke mensen. Dit wekt de indruk dat je kijkt naar de zoveelste serie die de levens en liefdes van de beter bedeelden bespreekt. Maar dan zoomt de camera langzaam uit, naar een kamer boven, waar een vrouw tegen haar bediende praat: “Wat jullie doen is geweldig. Jullie wassen kleren die je niet kan betalen en maken bestek schoon waar je nooit mee zult eten. Je sopt de vloer voor mensen die niet eens je achternaam weten. En toch durf je te dromen van een beter leven.” Dat een paar minuten later deze schoonmaakster vermoord wordt, neemt niet weg dat de insteek van de serie direct duidelijk wordt: ook schoonmaaksters kunnen dromen hebben, en er bestaat zeker een kans dat ze uitkomen.

De serie volgt vijf schoonmaaksters uit Latijns-Amerika, allemaal met hun persoonlijke problemen. Rosie (Dania Ramirez, Heroes) is een alleenstaande moeder die haar zoon heeft achtergelaten maar niets liever wil dan hem naar Amerika halen. Carmen (Roselyn Sanchez, Without a Trace), die graag zangeres wil worden, werkt sinds kort bij een popmanager in de hoop dat hij haar hogerop kan helpen. Zoila (Judy Reyes, Scrubs), de oudste en meest ervaren van de vijf, werkt voor Genevieve, een verslaafde en emotioneel onstabiele vrouw. Tegelijkertijd moet ze ook haar tienerdochter Valentina (Edy Ganem) in toom houden omdat ze verliefd is op Genevieves zoon Remi. Tot slot is er de nieuwkomer Marisol (Ana Ortiz, Ugly Betty), die geen Spaans accent heeft en beter opgeleid lijkt dan de rest. Allemaal hebben ze hun dromen en redenen om schoonmaaksters te zijn, en samen proberen ze om te gaan met hun vreselijke werkgevers.

Devious Maids is fris en zomers vormgegeven, en ondanks het feit dat er een moord is gepleegd die iedereen in zijn greep houdt blijft de toon luchtig. Ook de vrolijke salsamuziek die gedraaid wordt zorgt ervoor dat de serie makkelijk wegkijkt. Dit neemt de aandacht ook weg van het feit dat sommige actrices nog niet heel erg ervaren zijn en soms een beetje teveel hun best doen met het acteren. Verder is het ook zo dat de hoofdrollen allemaal gespeeld worden door mooie actrices, en dat maakt het feit dat ze schoonmaaksters zijn niet helemaal realistisch. De ondersteunende cast van de stereotype werkgevers is wel erg fijn gekozen, en ze lijken zich prima te vermaken in hun rollen. Hopelijk blijft dit zo, want het feit dat deze rijke mensen op de hak genomen worden is een van de sterkere aspecten van de serie.

Aflevering één biedt genoeg om uit te kijken naar een volgende aflevering. Hopelijk wordt dan meer ingegaan op de vorige levens van de hoofdpersonages, voordat ze schoonmaaksters werden. De serie Devious Maids zorgt voor een iets andere kijk op Beverly Hills, maar het lijkt allemaal net wat te voorspelbaar om een echt goede en vernieuwende serie te zijn. Maar dit neemt niet weg dat het een leuke serie kan worden, luchtig en dus heerlijk voor de zomermaanden.
Volg Devious Maids
Grime and Punishment
Grime and Punishment