8
anonymous geeft "Desperate Housewives - seizoen 6" een 8.
Geschreven door anonymous op 8 februari 2013.
0
0

Desperate Housewives - seizoen 6

Ook in het zesde seizoen van de komische dramaserie Desperate Housewives zijn de vaste acteurs weer te zien. Gabrielle Solis (Eva Longoria), Susan Mayer (Teri Hatcher), Lynette Scavo (Felicity Huffman) en Bree van der Kamp (Marcia Cross) wonen aan Wisteria Lane en houden de buren ook dit seizoen goed in de gaten. Het belooft een seizoen te worden vol met geheimen die onthuld worden, ziekenhuisbezoeken, chantage en humor.

Het vijfde seizoen van Desperate Housewives eindigde met een huwelijk. De bruidegom was duidelijk te zien: Mike Delfino (James Denton). Tijdens de eerste aflevering van seizoen zes zien we dat de bruid Susan Mayer is die voor de tweede keer in het huwelijksbootje stapt met haar Mike. Samen zijn ze erg gelukkig, dit is echter van korte duur. Diezelfde nacht wordt Julie gewurgd door een nog onbekende dader. Al snel wordt er gewezen naar het nieuwe gezin dat aan Wisteria Lane is komen wonen. Ze doen geheimzinnig en laten weinig los over hun verleden. Hierdoor zijn Angie Bolen (Drea de Matteo), Nick Bolen (Jeffrey Nordling) en Danny Bolen (Beau Mirchoff) de hoofdverdachten van de aanval op Julie.

Lynette is zwanger van, alweer, een tweeling. Nadat haar een promotie wordt aangeboden die ze onmogelijk kan afslaan, wil ze haar zwangerschap zo lang mogelijk verborgen houden voor haar baas, Carlos Solis (Ricardo Antonio Chavira). Wanneer Lynette niet langer kan verzwijgen dat ze geen borstvergroting heeft ondergaan, maar zwanger is, ontstaat er een ware burenruzie. Naar mijn mening wordt de burenruzie soms iets te overdreven gespeeld en lijkt het niet meer op de werkelijkheid. Aan de andere kant levert dat voor de kijker de nodige lachmoment op. Absoluut een knap staaltje acteerwerk.

Ondertussen wil Bree scheiden van Orson Hodge (Kyle MacLachlan), maar dat wil Orson niet. Hij chanteert Bree, waardoor Bree geen keuze heeft en bij hem zal moeten blijven. Bree gaat op zoek naar een echtscheidingsadvocaat en komt terecht bij Karl Mayer, de ex-man van Susan. Door deze nauwe samenwerking ontstaat er meer tussen hen en ontwikkelt zich een affaire. Iedereen die deze serie volgt, verwacht dat de vrouwenversierder, Karl, natuurlijk achter Bree aan gaat. Het verhaal dat zich tussen deze twee afspeelt vind ik erg voorspelbaar, maar past perfect in deze serie. Het leuke is dat Bree’s karakter zich ontwikkelt en dat komt haar ten goede.

Nadat er een vliegtuig crasht op Wisteria Lane is iedereen in rep en roer. Wie overleven de crash niet? Wie raakt er verlamd en komt in een rolstoel terecht? Welke vriendschap wordt er weer hersteld? Door deze heftige gebeurtenissen gaan de personages nadenken over hun leven. Doordat je de personages leert kennen, ga je steeds meer meeleven met iedereen. Zeker wanneer er terugblikken komen, begrijp je hun acties beter. Niet elke serie heeft het vermogen om de kijker zo mee te laten leven met de personages. Bij Desperate Housewives leef je als kijker echt mee en kan je opgaan in de serie.

Katherine Mayfair (Dana Delany) krijgt dit seizoen heel wat voor haar kiezen. De man van haar dromen wordt door een ander ingepikt en wil haar niet meer zien. Dit leidt tot bizarre acties en er ontwikkelt zich een complete tweede persoonlijkheid bij Katherine. De scènes waarin haar tweede persoonlijkheid naar voren komt zijn knap geacteerd en op gepaste momenten komisch neergezet. Als haar dochter haar in het ziekenhuis komt opzoeken en achter de waarheid komt, wordt ze uiteindelijk opgenomen in een psychiatrische instelling.

Het seizoen eindigt zeker verrassend. Danny en Angie worden gegijzeld, Lynette ontdekt wie alle meisjes heeft gewurgd en vermoord, Orson wil van Bree scheiden en Bree onthult haar grootste geheim aan Gaby.

De makers van Desperate Housewives hebben een knappe prestatie geleverd. Ze weten de kijkers geboeid te houden en hen steeds naar de volgende aflevering te laten verlangen. De rode draad van de serie is duidelijk zichtbaar, maar door de verrassende uitstappen in de verhaallijn is het een fantastisch seizoen geworden. Een deel van dit seizoen eindigt open, waardoor de kijker absoluut het volgende seizoen zal willen zien.

Al met al geef ik dit seizoen van Desperate Housewives een dikke 8, een absolute aanrader voor iedereen die van drama, humor en meeleven met de personages houdt.
Volg Desperate Housewives
Finishing the Hat