Frederika Reihs geeft "DC's Stargirl - Seizoen 1 (DVD)" een 8.
Geschreven door Frederika Reihs op 11 juli 2021.
1
0

DC's Stargirl - Seizoen 1 (DVD)

Een superhelden serie van de nieuwste generatie.

DC's Stargirl, waar je denkt dat er weer een nieuwe superheld komt die de wereld gaat redden, zit Stargirl toch iets anders in elkaar. Een verrassend maar fijne afwisseling is dat deze serie wat meer voor de jongeren is gemaakt. Een verfrissende kijk op superhelden in een tienerleven. Geen volwassen problemen, maar een tiener die moet verbergen wie ze is voor haar moeder en al haar klasgenoten, want ze is niet de enige superheld of schurk in het stadje.

DC's Stargirl
© DC Universe

Wanneer tiener Courtney Whitmore (Brec Bassinger, All Night) in de kelder een vreemde staf ontdekt die gloeit wanneer zij hem aanraakt, gaat ze op onderzoek uit. De staf blijkt de Cosmic Staff van Starman te zijn, die samen met andere superhelden de Justice Society of America vormden en vochten tegen de Injustice Society. De JSA is er echter niet meer, een decennia gaat er voorbij zonder de helden. Wanneer Courtney erachter komt dat haar stiefvader de sidekick was van Starman besluit ze om de JSA weer tot leven te roepen en tegen de ISA te gaan vechten.

Iedere aflevering krijg je een stukje van de geschiedenis van de JSA te zien. Ze laten zien wie de helden waren, maar ook de slechteriken. Om in het heden als de helden van de JSA te vechten, zal Courtney erachter moeten komen wie de helden waren, om zo hun opvolgers te vinden. Aflevering na aflevering vindt ze klasgenoten met hun eigen unieke gaven die passen bij die van de gevallen helden. Elk krijgen ze hun eigen identiteit - en meer dan dat. Ze krijgen een gevoel van vriendschap, saamhorigheid en vertrouwen in zichzelf. Ieder personage zie je steeds meer uit zijn schulp kruipen en samen worden ze tot wie ze moeten zijn, de Justice Society of America.

DC's Stargirl
© DC Universe

Waar het acteerwerk vooral in de eerste afleveringen wat nalaat, merk je dat de acteurs en personages samen meegroeien met de serie. Een serie die wat knullig begint maar echt open gaat en een volwaardige DC serie wordt die het kijken waard is. DC's Stargirl zet zich zeker op de kaart, is vernieuwend terwijl het toch binnen de al bestaande collectie past. Wat in het begin lijkt op een tienerversie, eindigt in een DC serie van de nieuwste generatie.

De dvd-cover zet meteen de setting. Een old-school concept in een nieuw jasje, die zeker zijn belofte nakomt. Het seizoen bevat dertien afleveringen van 40 minuten die op drie dvd's staan. De dvd bevat verder geen bonusmateriaal. De audio is van prima kwaliteit met Dolby digital 5.1 en zowel Nederlands, Frans, en Engelse ondertiteling is aanwezig.
Volg DC's Stargirl
Chapter Thirteen: The Reckoning
Chapter Thirteen: The Reckoning